מתנחלים תקפו צלם פלסטיני בחברון ופצעו אותו בראשו בעת שחיילים עמדו מנגד

ראאיד אבו ארמיילה, בן 42, סאהר ג'אבר בו 23 ועבד אראזק אסלאיימה, בן 48, עשו את בדרכם הביתה ביום רביעי האחרון בסביבות השעה 17, לאחר שסגרו את דוכניהם בשוק בחברון. מעדות שגבה בצלם מסאהר ג'אבר עולה כי השלושה עברו במחסום אלמחכמה והיו בדרכם לעבור במחסום עבד בסמוך לאלחרם אלאיבראהימי (מערת המכפלה), בעת שנתקלו בשלושה מתנחלים שהובילו כלב והפחידו באמצעותו שתי נערות שהלכו ברחוב. ראאיד אבו ארמיילה, מתנדב לשעבר בפרויקט המצלמות של בצלם, הרים את מצלמתו כדי לתעד את מעשי המתנחלים. בתגובה, תקפו המתנחלים אותו ואת חבריו עוד לפני שהצליח לצלם. אחד המתנחלים הכה את אבו ארמיילה בחוזקה בראשו באמצעות פחית שתייה סגורה, והוא נפל ארצה.

2016-05-07_190038

המתנחלים תקפו גם את חבריו של אבו ארמיילה, שנמלטו למתחם בית הספר אלאברהימיה הסמוך. לכל אורך האירוע נכחו במקום חיילים שלא עשו דבר עלמנת להפסיק את התקיפה, לעצור את המתנחלים או להגיש סיוע לאבו ארמיילה שנפצע בראשו. כששבו סאהר ועבד אראזק למקום אבו ארמיילה שכב עדיין על הקרקע כשהוא מחזיק בראשו, גונח מכאבים וקרוב לאיבוד הכרה. סאהר התקשר לסהר האדום, וניסה יחד עם עבד אראזק ואנשים נוספים שכבר נכחו במקום לטפל בראאיד. לאחר כ-15 דקות הגיעו חיילים נוספים וכן שוטרים ושוטרי מג"ב ואמבולנס של הסהר האדום שפינה את אבו ארמיילה לבית החולים עאליא.

אבו ארמיילה נפצע קל בראשו וסבל מכאבי ראש. הוא אושפז בבית החולים ושוחרר היום בצהריים. לאחר שחרורו זומן אבו ארמיילה לתחנת המשטרה בקרית ארבע, שם הגיש תלונה ומסר לשוטרים את התיעוד המצולם. בנוסף, הציגו לו השוטרים תמונות והוא זיהה בהן את תוקפיו.

עוד בנושא, כולל תיעוד:

http://www.btselem.org/hebrew/press_releases/20160505_settlers_assault_palestinian_photographer