מתנחלים הציתו מסגד בירושלים וציירו כתובות נאצה; ח"כ כסיף: הממשלה מתעלמת מהפשעים

מתנחלים ניסו הלילה, שבין חמישי לשישי, להצית מסגד בשכונת שרפאת הצמודה לשכונת בית צפאפא בדרום ירושלים. תושבי השכונה הביעו היום עזם בעקבות פשע השנאה שבמהלכו הוצת מסגד אלבדריה.

כתובות שנאה על קירות המסגד (צילום: איחוד הצלה)

אלמונים הגיעו במהלך הלילה לשכונה, הציתו את בית התפילה וריססו על קירות המסגד כתובות גרפיטי ובכללן "הורסים ליהודים הורסים לאויבים. קומי אורי". כוחות הביטחון הרסו לפני שבועיים מבנים במאחז קומי אורי סמוך להתנחלות יצהר שבשטחים הפלסטינים הכבושים, אולם השבוע הוקמו המבנים מחדש. שלושה צוותי כיבוי והצלה השתלטו על הלהבות במסגד.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר בתגובה: "אירועי תג שנאה הם כתובת על הקיר במלוא מובנה של המילה. כשהמשטרה והשב"כ נמנעים במכוון מלהעניש את הפורעים, לא יפתיע אם בקרוב ישובו לשרוף גם אנשים. אין ספק כי התעלמות המדינה היא הוראה מגבוה, מנתניהו עצמו. האירועים משרתים אותו". לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) "הצתה, השחתה וכתובות נאצה במסגד בבית צפאפא רק קילומטרים ספורים מהמקום בו נערך אתמול טקס הזיכרון נגד גזענות ושנאה. רשויות האכיפה מתעלמות מפשעי תג מחיר, ובפועל הן מיישמות את רוח הממשלה. כשבנט הוא שר הביטחון ולבן גביר מוצע תפקיד שלטוני, מה הפלא שפעילי תג מחיר מקבלים רוח גבית?".

בפורום "תג מאיר" אמרו: "יש לגנות בשאת נפש את הצתת המסגד על ידי טרוריסטים יהודים. מי שמצית מסגדים בירושלים ובכל מקום אחר מבקש להצית מלחמה ביןדתית איומה ומדממת."