'מתנה לחג' בנגב קרמיקה: הפעל בירוחם ייסגר ו-140 עובדיו יפוטרו

מפעל נגב קרמיקה הוותיק שבירוחם ייסגר ו-140 עובדיו יפוטרו. כך הודיע הבוקר (שישי) מנכ"ל קבוצת נגב, אורי גלבוע, לעובדי המפעל. העובדים קיבלו מכתבי שימוע לקראת פיטורים בצירוף מכתב של המנכ"ל שבו נמסר: "אין למפעל זכות קיום. לכן, אבדה תקוותנו והנהלת החברה קיבלה החלטה קשה לסגור את המפעל". בהסתדרות סבורים כי הנהלת נגב קרמיקה משתמשת בעובדים כבני ערובה כדי לקבל הטבות מהממשלה נוספות שיחזקו את מצבו הכלכלי של המפעל.

דובר ההסתדרות מסר כי "אנו דוחים מכל וכל את התנהלותה הבריונית וטענות ההנהלה. לפני החג התקיימו מספר פגישות של משא ומתן. המו"מ היה אמור להימשך מיד עם תום החג. ההסתדרות תפנה בשעות הקרובות לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה".

יעקב צרפתי, יו"ר ועד עובדים של נגב קרמיקה ירוחם סיפר לכתב "מעריב": "נכנסנו למאבק עם הנהלה חדשה שהחליטה מה שהחליטה. אנחנו לא יודעים מה הם רוצים הם באו וחילקו מכתבי פיטורין לכל המפעל כדי שנשב איתם למשא ומתן".

הוא הסביר כי הם לא מוכנים לקיים משא ומתן. "בחברה רוצים לפטר בין 35 ל-40 עובדים, אנשים עם שמשפחות ועכשיו סוגרים לנו את המפעל מבלי לדבר איתנו". יושב ראש הוועד הוסיף כי "הביאו למפעל חברת שמירה וכל העובדים נמצאים פה. אני בטוח שמאבק שלנו צודק והממשלה וכל המוסדות שצריכים לעזור יהיו פה איתנו, כי זה מקום קטן ואין פה שום אפשרויות תעסוקה אחרות. אנחנו רוצים להמשיך לעבוד פה".

2017-10-13_162038

אחד העובדים הוותיקים ומכתב הפיטורים בידו, הבוקר, בנגב קרמיקה (צילום: ועד עובדים)

המפעל מעסיק כ-140 עובדים, שצפויים לאבד את מקום עבודתם, מהם 112 עובדים מיוצגים ומאוגדים בהסכם קיבוצי. בכניסה לשערי המפעל הוצבו מאבטחים ומולם התכנסו עשרות עובדים.

חני בריגה, פעילה חברתית המלווה את העובדים, סיפרה כי "ההנהלה החליטה באופן חד צדדי לסגור את המפעל. העובדים הגיעו לעבודה אחרי החג וההנהלה פשוט שמה מאבטחים כדי למנוע מהם להיכנס. זו עוד סאגה של מפעל בפריפריה. זה לא חדש לנו. זה קצת מצחיק לדבר על שני מיליון שקל בחודש. מדובר בבעלי הון, לא פראיירים". לדבריה "יש עוד מה לעשות כדי לצמצמם את הפערים. הבעיה של העובדים פה היא שאין להם כוח מיקוח. אין להם עוד אפשרויות. אז לך תריב את ההנהלה".