מתנגדים לתורניות של 26 שעות: המתמחים החלו בצעדי מחאה ויפגינו במוצ"ש בת"א

המתמחים לרפואה החלו אתמול (ראשון) בצעדי מחאה נגד המשך התורנויות של 26 שעות והשבוע יקיימו משמרות מחאה בבתי חולים ברחבי הארץ. "מרשם ארגון המתמחים לרפואה" אף קרא להפגין במוצ"ש הקרוב, 9 במאי, בשעה 20:00 בכיכר הבימה בתלאביב. מהארגון נמסר "עבור רובנו מקצוע הרופאה מהווה דרך חיים ואפילו הגשמת חלום, אך לא שיערנו לעצמנו שבחירה במקצוע המופלא הזה משמעותה פגיעה במשפחה שלנו, בבריאותנו ובבריאות המטופלים שלנושלהם אנו מחוייבים ומסורים. היום אנחנו אומרים לא עוד".

לדברי הארגון "שנים שאנחנו סוחבות וסוחבים את מערכת הבריאות הציבורית על הגב שלנו. ספגנו את זה שאנחנו נוהגים עייפים אחרי תורנות ושהפחד מתאונה הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. ספגנו שנים את זה שאין ארוחה חמה בתורנות. ספגנו אלפי מקרי אלימות כלפינו. ספגנו את זה שמכריחים אותנו לעבוד 300 שעות בחודש, במשך שנים, כדי לסיים התמחות הרי אין מסלול אחר בשביל לסיים התמחות. סיפרו לנו שזה בלתי אפשרי.
שנים שאנחנו עובדים בתורנויות של 26 שעות".

יצוין שבמהלך משבר הקורונה הרופאים והמתמחים עבדו במסגרת תורניות של 12 שעות "ואנחנו לא מוכנים לחזור לאחור. בתורנויות האלה החזרנו את השפיות, את הבריאות שלנו, היינו עירניים יותר והענקנו טיפול רפואי טוב יותר, כפי שהיינו רוצים לתת כשבחרנו במקצוע".

עוד נמסר ממרשם ש"זה אבסורד שבשעה שכל המשק חוזר לתפוקה חלקית בלבד, המתמחים חוזרים בכל הכוח בלי פתרונות לילדים, בלי תחבורה ציבורית, ובתנאים גרועים הרבה יותר כבר בשבוע הבא יש מתמחים שצפויים לעשות 3 תורנויות של 26 שעות בשבוע אחד". אחת פעילות הארגון, ד"ר ריי ביטון התראיינה אתמול ברשת ב' בנוגע למחאת המתמחים לחזרה לשגרת תורנויות 26 שעות ואמרה "במשבר הקורונה גילינו מה המערכת מסוגלת לעשות כשהיא מתגייסת ב100 אחוז למען מטרה אחת. פתאום הגיעו תקנים אחרי שנים שייבשו את המערכת, פתאום דאגו למתמחים לארוחות חמות, להסעות, והכי חשוב מכך קיצור התורנויות ל12 שעות. זו מציאות חדשה שנתנה לנו ולמטופלים שלנו בריאות ציבורית טובה יותר."

ההפגנה במוצ"ש בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/650348305530044