מתנגדים לפיטורי מאות עמיתים: עובדי פלאפון פתחו במחאה

מאות מעובדי פלאפון עזבו בצהריים (רביעי) העמדות והמשרדים וקיימו אסיפת הסברה בלובי המטה בגבעתיים .המחאה פרצה על רקע מהלך של קבוצת בזק לאחד את החברות הבנות פלאפון, יס ובזק בינלאומי. ההערכות בהנהלה הן כי המהלך יביא לקיצוץ של כ-800 תקני כוח אדם בשלוש שנים מתוך כ-5,500 העובדים כיום בשלוש החברות. פלאפון היא החברה הגדולה בין השלוש ולכן עובדיה עלולים לספוג את המכה הקשה ביותר.

2019-02-06_191903

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, באסיפת העובדים שנערכה היום במטה החברה בגבעתיים (צילום: ועד עובדים)

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, אמר באסיפת העובדים כי "להנהלה שמושכת דיווינדים של מאות מיליונים אין תוקף מוסרי לדבר על פיטורים וקיצוצים. אנחנו לא מתנגדים לאיחוד, אבל תוך כדי הידברות ולא על חשבון הגב שלנו. אנחנו לא ששים לפתוח בעיצומים, למרות שכבר יש לנו סכסוך עבודה פתוח ולא נהסס לממש אותו בקרוב".

עוד אמר "בשנים האחרונות ירדה מצבת העובדים בחברה בצורה דרסטית וקיים עומס רב מאוד על העובדים. הנהלת פלאפון חושבת שאפשר לנהוג בנו כמו הסיפור על אותו סוס שהורעב והורעב עד שמת בסוף. לא יקום ולא יהיה. מציע להם לא לבחון את הכוח הארגוני שלנו שהוכח בשנים האחרונות פעם אחר פעם". יצוין שגם בחברת סלקום החלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים, על רקע כוונת החברה לבצע התייעלות ולהוריד את תשלומי הרווחה ועדכוני השכר של העובדים – או לפטר כ-250 איש.