מתנגדים לפיטורים ולקיצוצי שכר: עיתונאי חדשות 13 שבתו והפסיקו את השידורים

עובדי חדשות 13 שבתו היום (שני) והפסיקו בשעה 12:30 את עבודתם למשך שעה, וזאת במחאה על צעדי הפיטורין והקיצוצים בהם מבקשת ההנהלה לנקוט. במקביל ועד העובדים וארגון העיתונאים עתרו לבית הדין לעבודה בדרישה לצו מניעה לפיו על ההנהלה להימנע מביצוע כל החלטה חדצדדית של שינויים מבניים וארגוניים, לרבות פיטורים, שינוי בהיקפי משרה, הפחתות שכר, הוצאה לחל"ת או שינוי מבני הנוגע למעבר מבית הוורד מגבעתיים לרמת החי"ל בתלאביב.

יצוין שהעיתונאים הבכירים בחדשות 13 יצאו נגד ניסיון החיסול של החברה ועומדים מאחורי הוועד. רביב דרוקר, ברוך קרא, ברק רביד, עקיבא נוביק, מתן חודורוב, ליאור קינן, עמנואל אלבז, טל שורר, חן ליברמן, עמנואל פלפס, ספי עובדיה, יוסי אלי, אבי עמית, חן זנדר, אביעד גליקמן, מיה איידן, אביעד גליקמן ואחרים פרסמו גילוי דעת משותף בו נאמר: "לאחרונה התבשרנו בערוצים לא רשמיים על כוונת 'רשת' לקצץ חצי מחברת החדשות של ערוץ 13 מעבר לפגיעה הקשה במאות משפחות, בעיצומו של משבר הקורונה, אנחנו חוששים שמהלך כזה יוביל לחיסולה של החברה כגוף עיתונאי חזק ותחרותי דווקא במצב חירום, שבו סיקור המגפה נדרש לציבור עוד יותר מתמיד".

עוד הם כתבו "לא נאפשר את חיסול חדשות 13. המשמעות של קיצוץ 50 אחוזים מהחברה היא חיסול החברה. אנחנו קוראים לבעלי המניות לן בלווטניק ואודי אנג'ל, יו"ר הדירקטוריון, נדב טופולסקי ומנכ"ל רשת, אבי בן טל, לשתף את הכתבים, התחקירנים המפיקים, הצלמים וכל האנשים שנמצאים ממש עכשיו בבתי החולים ובאולפנים בכוונותיהם, באמצעות שיח עם ועד העובדים."

יצוין שכ-150 עיתונאים השתתפו ביום שישי האחרון באסיפה מקוונת בעקבות החלטת הנהלת רשת לצאת למהלך קיצוצים בתקציב בחדשות 13. האסיפה נערכה באמצעות אפליקציית זום בהשתתפות ראשי ארגון העיתונאים. נציגי ועד חדשות 13 עדכנו כי ההנהלה אינה יכולה להוציא לחופשה ללא תשלום (חל"ת) או לקצץ בשכרו של עובד שמתנגד לכך, או לאיים בפיטורים בשל ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני שבועות ספורים ושנותן הגנה מפני פיטורים בחודשים הקרובים. יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ׳יצקי, הדגיש באסיפה המקוונת ש"הארגון מלווה את העובדים והוועד כבר מעל לשמונה שנים גם במאבקים קיומיים וגם במאבקים נגד קיצוצים. הפעם מדובר במאבק שבא לידי ביטוי בקיצוצים אבל הוא לפני הכל מאבק קיומי מהמדרגה הראשונה. אם הכוונות של הנהלת רשת יתממשו חברת החדשות לא תהיה יותר מה שהיא כיום. יש פה כוונה להחליש אותה באופן דרמטי. רק באמצעות התמיכה של כולם נוכל לעצור את זה, ומשמח לראות את ההירתמות הכל כך משמעותית של העובדים".