מתנגדים לפיטורים ולהוצאה לחל"ת: 150 עיתונאי חדשות 13 קיימו אסיפת מחאה

150 עיתונאים השתתפו אתמול (שישי) באסיפה מקוונת בעקבות החלטת הנהלת רשת לצאת למהלך קיצוצים בתקציב בחדשות 13. האסיפה נערכה באמצעות אפליקציית זום בהשתתפות ראשי ארגון העיתונאים. נציגי ועד חדשות 13 עדכנו כי ההנהלה אינה יכולה להוציא לחופשה ללא תשלום (חל"ת) או לקצץ בשכרו של עובד שמתנגד לכך, או לאיים בפיטורים בשל ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני שבועות ספורים ושנותן הגנה מפני פיטורים בחודשים הקרובים.

אסיפת עיתונאי ערוץ 13, אתמול, באמצעות "זום" (צילום: ארגון העיתונאים)

חברת הוועד ניצן קפלנסקי סיפרה לעיתונאים "ההנהלה החליטה והודיעה לנו שלא מעניין אותה ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה ובכוונתם להפר אותו ברגל גסה וללכת על תכנית קיצוצים גדולה ונרחבת. צעדים קשים של ההנהלה יענו בצעדים קשים שלנו". לדבריה "את קיצוצי השכר ראוי להתחיל במשכורות הגבוהות של חברי הנהלת רשת והנהלת חדשות 13, כפי שעשו גם בערוצי טלוויזיה אחרים. כשהצגנו דרישה כזו, נענינו בסירוב מוחלט".

העיתונאי הכלכלי מתן חודרוב שהיה בעבר חבר וועד שהשתתף באסיפה אמר "אין אף איש מקצוע רציני שמאמין שניתן לקיים חברת חדשות רצינית ותחרותית עם מחצית, או שני שלישים, מכוח האדם שלה. מדובר בקיצוץ אגרסיבי, חסר תקדים וחסר הצדקה, בתקופה שבה החברה משדרת סביב השעון וחייבת דווקא לצמוח. מהלך מהסוג הזה הוא לא רק פגיעה קשה בעובדים, אלא איום אסטרטגי על חברת החדשות כגוף עיתונאי, ויש להיאבק נגדו בנחישות".

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ׳יצקי, הדגיש ש"הארגון מלווה את העובדים והוועד כבר מעל לשמונה שנים גם במאבקים קיומיים וגם במאבקים נגד קיצוצים. הפעם מדובר במאבק שבא לידי ביטוי בקיצוצים אבל הוא לפני הכל מאבק קיומי מהמדרגה הראשונה. אם הכוונות של הנהלת רשת יתממשו חברת החדשות לא תהיה יותר מה שהיא כיום. יש פה כוונה להחליש אותה באופן דרמטי. רק באמצעות התמיכה של כולם נוכל לעצור את זה, ומשמח לראות את ההירתמות הכל כך משמעותית של העובדים".