מתיחות בקרנות הפנסיה בגלל עיצומי העובדים; ב'נטו' מנסים למנוע התארגנות

נמשך המאבק בין עובדי קרנות הפנסיה הוותיקות להנהלת החברה: נציגות העובדים שלחה היום (שלישי) מכתב למנהל המיוחד של הקרנות יואב בן-אור, המתריע כי אנשיו מתנהלים באופן פסול ומנוגד לדין כלפי העובדים אשר החלו לנקוט בצעדים ארגוניים.
ביום ראשון האחרון החלו העובדים בעיצומים על רקע מה שהם מגדירים כאי ההתקדמות וחוסר תום לב שנוקטת ההנהלה במו"מ מולם בכל הנוגע לשינויים מבניים חד-צדדיים בארגון ועל הפרות בוטות ומהותיות של זכויות עובדי הקרנות. העובדים קיימו אסיפת הסברה ולא קיבלו קהל במרכז השירות בתל-אביב.

כמו כן, עובדי קבוצת המזון "נטו'" בבעלות איש העסקים עדי עזרא פתחו אתמול (שני) במהלך התארגנות, אך נתקלו בתגובה קשה מצד ההנהלה. אנשי ועד הפעולה מעידים כי הם נדחפו אל מחוץ למטה החברה, וקב"ט החברה ניסה להחרים להם טפסי הצטרפות חתומים. ההסתדרות הגישה לבית הדין לעבודה בבאר שבע עתירה דחופה, בבקשה שיורה להנהלת החברה לחדול מפגיעה בהתארגנות העובדים, ולאפשר את המשך החתמת העובדים.

בסרטון שפורסם באתר ההסתדרותי "דבר ראשון" נראה מנהל בחברה המגרש את אנשי ועד הפעולה ומנהל אחר הטוען כלפי אנשי האיגוד המקצועי כי באו "כמו גנבים בלילה": "אתם רוצים לעשות משהו מסודר? תבואו, יש פה מנכ"ל, יש בעל-הבית. תבואו קודם כל, תקבלו ממנו 'לא' – תחליטו לעשות מה שאתם רוצים, מה קרה?! הבטחתם לו להיות ראש הועד?!". חשוב להדגיש כי חוק ההסכמים הקיבוציים מורה כי חל על מעסיקים איסור למנוע כניסתם של נציגי ארגון עובדים או ועד עובדים למקום העבודה לשם קידום הזכות לפעילות או לחברות בוועד או בארגון עובדים. החוק והפסיקה אוסרים כמובן על המעסיק גם לפגוע בהתארגנות העובדים ובכלל זה, להביע את דעתו באשר להתארגנות עובדיו.

2018-04-17_203426

ועד עובדי נטו ואנשי האיגוד המקצועי בעימות עם מנהל באתר החברה (צילום: וועד הפעולה של עובדי קבוצת נטו)

 

קבוצת "נטו" היא חברת המזון החמישית בגודלה בישראל ומעסיקה כ-1,300 עובדים. בין מותגי הקבוצה נמנים מותג הבשר טיבון ויל, מותג הדגים דלידג, מותר השימורים ומוצרי המכולת ויליגר, שלושת האופים, מג'יק, ריצ' וביכורי השדה דרום להפצת פירות וירקות טריים. לקבוצה מפעלים בכל רחבי הארץ, אך המטה והמרכז הלוגיסטי שלה מצויים בקריית מלאכי. החברה הוקמה בשנות ה-40 על ידי איש העסקים מאיר עזרא. כיום מכהן דודי עזרא, בנו, כנשיא החברה – ועדי עזרא, הנכד, כיו"ר.