מתארגנים למחאה: המנהיג הניאו-פשיסטי האיטלקי סלביני יבקר בישראל

המנהיג הניאופשיסטי ושר הפנים של איטליה, מתיאו סלביני, צפוי לבקר בישראל בשבוע הבא ופעילים נגד הגזענות מתכוונים להפגין בירושלים. סלביני הוא מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "ליגה", וידוע בעיקר בהתנגדותו החריפה למבקשי מקלט ובהערצתו למנהיג הפשיסטי והאנטישמי בניטו מוסוליני. בבחירות במארס האחרון הפכה מפלגתו הימנית קיוצונית לסיעה השנייה בגודלה בפרלמנט, והוא נכנס לתפקידו עם השבעת הממשלה, ביוני.

קבוצה של פעילות ופעילי זכויות האדם קראו היום (ראשון) למחות בעת ביקורו במוסד יד ושם בירושלים. בין הפעילים: עו"ד איתי מק, סיגל קוק אביבי, בלהה גולן, ד"ר אפרים דוידי, ורד ביתן, גיא בוטביה, רעיה רותם, נפתלי ספיר, רוני סגולי, רחל חיות, ד"ר סנאית גיסיס, נוני טל, שאול צ'ריקובר, אמיר ביתן, אמנון לוטן, עופר ניימן, שושנה לונדון ספיר, פרופ' עמירם גולדבלום ועודד אפרתי. הם שלחו ליד ושם בקשה למנוע את ביקורו הרשמי של סלביני במוסד שהוקם לזיכרון ולתיעוד השואה.

2018-12-02_201846

פעילים קומוניסטים בעיר קרמונה שבאיטליה לקראת הפגנה נגד סלביני (צילום: "איל מניפסטו")

בפנייה נטען כי ביקור סלביני יהיה הפרה בוטה של תפקידי יד ושם הקבועים ב"חוק זיכרון השואה והגבורה – יד ושם, תשי"ג-1953". "חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין עסקאות הנשק, ההצבעות באו"ם, היחסים והאינטרסים הצרים של מדינת ישראל וממשלת נתניהו עם משטרים ומנהיגים לא דמוקרטיים, גזעניים, אנטישמיים, דכאניים ורצחניים, לבין מוסד "יד ושם", נאמר.

עוד הם מסרו "נקיים משמרת מחאה נגד הביקור של סלביני ביד ושם, נגד שנאת הזר בישראל, ונגד מדיניות ההסתה, הרדיפה וההזנחה של ממשלת נתניהו כלפי הפליטים מאפריקה.

ביקורו של סלביני מצטרף לשורה ארוכה של פגישות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מנהיגים המזוהים עם תמיכה בימין הקיצוני מרחבי העולם. השבוע ביקר בארץ נשיא צ'כיה מילוש זמאן, שהתייחס להבטחתו להעביר את שגרירות ארצו לירושלים, סוגיה אליה ממשלתו מתנגדת ושלא נמצאת בסמכותו. בחודש ספטמבר הגיע לארץ נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, המואשם בהפרת זכויות אדם בארצו. בחודש יולי האחרון ביקר בארץ ראש ממשלת צ'כיה ויקטור אורבן, שמוביל בארצו מדיניות אנטידמוקרטית ושנאת זרים. חודש קודם לכן ביקר בישראל קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שעשה מאמצים לבטל את החרם על שרי הימין בממשלתו הימנית קיצונית. נתניהו גם הכריז כי ישתתף בהשבעתו של נשיא ברזיל פשיסטי הנבחר, ז'איר בולסונרו.

על המחאה נגד סלביני בישראל:

https://www.facebook.com/events/2454554891226994