משרד המסחר הסיני: לא פוחדים ממלחמת סחר מבית היוצר של טראמפ

"לא פוחדים ממלחמת סחר מבית היוצר של טראמפ", כך מסר אתמול (שישי) משרד המסחר הסיני בעקבות ההחלטה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להטיל על מוצרים מתוצרת סין מכסים של 50 מיליארד דולר. עוד הכריזה הרפובליקה העממית של סין על תוכנית להטיל מכסים של 3 מיליארד דולר על יבוא אמריקאי בתגובה למכסים שהוטלו על יצוא המתכת שלה.

2018-03-24_165507

מפעל סיני לייצור לקרונות רכבת (צילום: רדיו סין הבינלאומי)

סין מתכננת מכסים על יבוא אמריקאי של בשר חזיר, אלומיניום ממוחזר, צינורות פלדה, פירות ויין כך נכתב בהצהרה שפורסמה הלילה על ידי משרד המסחר הסיני. סין גם תבקש לנקוט בצעדי משפטיים נגד ארה"ב בארגון הסחר העולמי (WTO) כתגובה למכסים המתוכננים על יבוא של פלדה ואלומיניום.

טראמפ שהודיע אתמול על הטלת מכסים על יבוא סחורות סיניות בהיקף של 50 מיליארד דולר הורה לשר האוצר מנוצ'ין לגבש המלצות להגבלת השקעות של חברות סיניות בארה"ב. כמו כן, ממשל טראמפ חשף שורה של מדינות, רובן בנות בריתה של המעצמה האימפריאליסטית הגדולה בעולם שעליהן לא יוטלו מכסים לעת עתה: ארגנטינה, ברזיל, אוסטרליה, קנדה, מקסיקו, האיחוד האירופי ודרום קוריאה .

טראמפ גם הורה אמש לשר האוצר האמריקאי, סטיב מנוצ'ין, להציע מגבלות חדשות על השקעות של חברות סיניות בארה"ב בתוך 60 יום כדי להגן על הטכנולוגיות האסטרטגיות של אמריקה, אמר יועץ כלכלי בכיר בבית הלבן אוורט אייזנשטט. בוושינגטון יש הסבורים מהלך זה הוא נקודת מפנה משמעותית ביחסי סיןארה"ב. בעודו חותם על הצו הנשיאותי, אמר טראמפ לכתבים כי "זהו צו אחד מני רבים".