משרד החוץ של סין: אם טראמפ יחריף את מלחמת הסחר – נגיב בהתאם

דובר משרד החוץ הסיני הזהיר אמש (שני) כי אם ארה"ב תחריף את מלחמת הסחר, סין תגיב לכך. זאת, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ אמר בסוף השבוע כי הוא ערוך להטלת מכסים חדשים שיכסו כמעט את כל היבוא הסיני לארה"ב. כך מדווחת סוכנות הידיעות סין החדשה.

2018-09-11_155231

בתחילת יולי האחרון חבר הלשכה המדינית של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הסינית, סגן ראש המועצה המדינית והאחראי על הדיאלוג הכלכלי בין סין וארה"ב, ליו הה, הוביל את הצוות הסיני לחדש מגעי משא ומתן עם הצוות האמריקאי בראשות שר המסחר האמריקאי רוס בנושא המכס. הדיונים הסתיימו ללא תוצאות (צילום: סוכנות סין החדשה)

אם אכן ימומש האיום, המכסים האמריקאים על סין יחולו על סחורות בשווי כולל של 267 מיליארד דולר, זאת לעומת 200 מיליארד דולר הסכום שעליו דובר עד כה. מהרשימה האמריקאית הוחרגו עד עתה טלפונים ניידים מוצר היבוא הגדול ביותר של ארה"ב מסין. אם טראמפ יחריף את המכסים כך שיושתו על סחורות בהיקף של 267 מיליארד דולר גם המכשירים הניידים ייכללו בה.

"אם ארה"ב תמשיך בדרך הזו ותטיל מכסים חדשים על סין, הצד הסיני ינקוט מהלכי נגד על מנת להגן על זכויותיו החוקיות", כך בהודעת דובר משרד החוץ הסיני גנג שואנג, שאמר את הדברים בתדרוך שגרתי במשרד החוץ בבייג'ינג, כאשר נשאל על איומיו החדשים של טראמפ.

הבוקר דיווח רדיו סין שהנשיא שי ג'ינפינג עזב את בייג'ינג, לקראת הפורום הכלכלי הרביעי של המזרח, שנערך בעיר ולדיווסטוק שברוסיה, בהזמנת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מלחמת הסחר בה פתחה ארה"ב על סדר יומו של הפורום.

הפמליה של שי כוללת את דינג שווה שיאנג, חבר הלשכה הפוליטית של הוועדה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית, חבר מזכירות הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הסינית ומנהל המשרד הכללי של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הסינית; יאנג ג‘יה צ'ה, חבר הלשכה הפוליטית של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הסינית ומנהל משרד ועדת החוץ של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הסינית; חבר מועצת המדינה ושר החוץ וואנג יי וחה ליפנג, סגן יו"ר הוועדה הלאומית של העם הסיני של המליאה המייעצת הפוליטית וראש הוועדה הלאומית לפיתוח ורפורמה.