משפחת הצעיר פלסטיני מבית רימא שנעצר ומת: 'הוא נרצח לנגד עינינו'

משפחת צעיר פלסטיני מבית רימא שנעצר אתמול (שלישי) ללא התנגדות על ידי חיילי צה"ל ולאחר מכן מת טוענת: "הוא נרצח לנגד עינינו". בריאיון בתחנות הטלוויזיה הפלסטיניות מסרו קרובי משפחתו של מוחמד זגלול רימאווי (24), וכי הוא מת מפצעיו לאחר שהוכה נמרצות במהלך המעצר הלילי על ידי חיילים.

"הוא הוצא בכוח ממיטתו הוכה בראשו, צנח על הרצפה ומת.  כל הבקשות של ההורים ושלי להגיש לו עזרה ולהפסיק את המכות נתקלו באלימות", מסרה אחותו של הצעיר בריאיון טלוויזיה. הצעיר פונה לבית החולים בילינסון, ושם נקבע מותו. גופתו הועברה למכון המשפטי באבו כביר לקביעת סיבת המוות ומשפחתו דורשת להעמיד לדין את האחראים למותו.

2018-09-19_173544

מעצר פלסטיני בשטחים הכבושים על ידי חיילים (צילום: אדאמיר)

 

אחיו של מוחמד זגלול רימאווי, בשיר, סיפר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי כוח של כ-40 חיילים פרצו לביתם בכפר הסמוך לרמאללה. במהלך המעצר, לפי האח, חלק מהחיילים בעטו ברימאווי עד שאיבד את הכרתו.

האח סיפר כי אתמול בבוקר התקשר קצין במודיעין הפלסטיני למשפחה ושאל האם רימאווי סבל מבעיות רפואיות. במשפחה ענו כי רימאווי היה בריא, וזמן קצר לאחר מכן מינהלת התיאום והקישור הפלסטינית הודיעה לה כי הצעיר מת בלי לפרט כיצד נהרג. בעדות נוספת של האח, שפרסם ארגון אדאמיר המלווה משפחות של עצירים פלסטינים, נאמר כי החיילים בעטו ברימאווי והכו אותו עם קתות הרובים שלהם. בארגון אמרו שגופתו של רימאווי, המוחזקת בישראל, לא נותחה וכי הם ידרשו שתתבצע נתיחה לאחר המוות מטעם גורם חיצוני.

 

להודעת אדאמיר המלאה (באנגלית):

http://www.addameer.org/news/occupation-forces-kill-prisoner-mohammad-al-rimawi-morning-raid