משפחת אל-חלאק דורשת לפרסם שמות השוטרים שרצחו את בנה

הוריו של איאד אלחלאק פנו אתמול (חמישי) לבית המשפט השלום בירושלים בבקשה להתיר את פרסום שמם של השוטרים שירו בו למוות. בפנייה צוין כי איסור הפרסום מתבסס על סעיף הנוגע לפעילות מבצעית למניעת פעילות חבלנית עוינת. "בקשתם של ההורים להסרת איסור פרסום צודקת בשל הפגיעה הקשה הנחווית על ידם, מן הטענה כי החשודים בגרימת מותו של בנם נהנים מחיסיון שמם, הניתן להם מכוח סעיף המטיל על הקורבן אחריות לטרור", נמסר במסיבת עיתונאים.

פעילים הפגינו במקום בו נרצח איאד אלחלאק ודרשו לשחרר את סרטי מצלמות האבטחה במקום (צילום: אקטיבסטילס)

אלחלאק, בן 32, נרצח בידי שוטרי מג"ב ב-30 במאי כשהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. לפי המשטרה, שוטרים שהיו במקום חשדו בו כי הוא חמוש וביקשו ממנו לעצור, אך אלחלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא. מח"ש פתחה בחקירה ושני השוטרים המעורבים בירי נחקרו. יצוין שאתמול הפגינו פעילי שלום במקום בו נרצח הצעיר ודרשו לשחרר את סרטי האבטחה ובהם צילומי הירי. מח"ש טוענת "המצלמות לא פעלו" ולפיכך אין בנמצא תיעוד של מעשה ההרג.

אמו, רנא אלחלאק, דורשת להעמיד לדין את השוטרים שירו בבנה: "הוא היה מלאך על פני האדמה, ופושעים רצחו אותו מבלי שעשה דבר. פשוט חטפו אותו מבין ידיי, זה טרור", אמרה. "השוטרים שירו באיאד צריכים לעמוד למשפט כמו שמעמידים לדין ערבים. זה רצח וזה רצח. רוצח ערבי ישר נכנס לכלא, אבל יהודי לא. זה קיפוח".

בנוסף, בני המשפחה פנו שלשום גם למח"ש, בבקשה לקבל החלטה בתיק בתוך 21 יום ולאפשר להם לקבל העתק מדוח הנתיחה שביצע המכון לרפואה משפטית. "אנו מדגישים ומתריעים, כי ההשתהות הנמשכת בקבלת ההחלטה עד עתה, במקרה חמור של תיק עבירות המתה בו מצא אדם את מותו מירי שוטרים לאור היום ברחובות העיר אינה סבירה", נכתב בפנייה. "יש בה בהכרח כדי להוביל לפגיעה בתקינות ההליכים ועיכובם, במימוש חקר האמת, בגמול וההרתעה הנדרשים בנסיבות מעין אלה".