משפחה פלסטינית הותקפו באלימות רבה בידי מתנחלים בדרום הר חברון

משפחה פלסטינית, בהם זוג הורים ושמונת ילדיהם, הותקפו בידי מתנחלים בסמוך להתנחלות מצפה יאיר בשטחים הכבושים. על כך דווח היום (שבת) ארגון בצלם. לפי הדיווח, המשפחה הותקפה בידי קבוצה של כעשרה מתנחלים רעולי פנים, שזרקו עליהם אבנים ותקפו אותם באלות. ההורים פונו לטיפול רפואי בבית החולים בחברון.

אב המשפחה הפלסטינית שהותקפה הבוקר בדרום הר חברון מפונה לטיפול רפואי (צילום: בצלם)

 

בתיעוד שפרסם בצלם, ניתן לראות את המתנחלים מיידים אבנים על בני המשפחה ואת העימותים שהתפתחו במקום. בבצלם אמרו כי בבעלות המשפחה קרקע סמוכה לאזור אום אל-עראייס וכי המתנחלים מונעים מהם לעבוד בחלק ממנה באופן קבוע. המשפחה מגיעה מדי שבת לעבוד בקרקע וכך היה גם הבוקר. לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – האשימה המשותפת) "טרוריסטים מתנחלים תוקפים באלות ובאבנים משפחה פלסטינית על אדמתה. שניים מבני המשפחה פונו לבית חולים. ההתנחלויות הן קן צרעות של כנופיות טרור. יפורקו כל ההתנחלויות – ומיד".

באירוע נוסף שהתרחש השבוע בהר חברון נעצרו חמישה ילדים פלסטינים בני 12-8 בידי חיילי הכיבוש, זאת לאחר שניסו לגנוב תוכים מחווה במאחז הבלתי-חוקי חוות מעון. בתיעוד מהאירוע שסיפק בצלם, נראים החיילים עוצרים את הילדים, מוליכים אותם אל רכביהם ומכניסים אותם לתוכם. בתיעוד שפורסם נראים הילדים נלקחים בכוח, בעודם בוכים, לרכבים הצבאיים שהובילו אותם ללא מלווה כלשהו לתחנת המשטרה בקריית ארבע, אף שחלקם מתחת לגיל האחריות הפלילית. התקרית התרחשה סמוך להתנחלות חוות מעון בעת שהילדים קטפו צמחי עכוב.

כמו כן, כוחות הכיבוש דיכאו ביום שני ביד קשה פלסטינים שערכו הפגנה לא אלימה בקרבת חוות מעון, על כך דווח כתב "זו הדרך". המפגינים ודגלים פלסטינים בידם הגיעו למקום בו נערכו עבודות הנדסיות לקראת הקמת מבנים חדשים. התושבים דרשו הבהרות מנציגי המינהל האזרחי שהיו בשטח, אישורים או הצגת תכנית של העבודות הנערכות במקום אך לא ניתן להם כל הסבר. עוד הם טענו שמדובר בשטח חקלאי שבבעלות פלסטינית פרטית. למקום הגיעו כוחות משטרה וצבא שתקפו את הפלסטינים וגירשו אותם תוך הפעלת כוח רב. עוד הם עצרו שני תושבים: טאלב פוזייס, בן 60, ונאסר נאווג'ה, בן 40. תושב נוסף נפצע ברגלו מירי רימון גז מדמיע.

 

סרטון – מתנחלים תוקפים משפחה פלסטינית הבוקר:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/266513451699625

 

עוד בנושא:

כוחות הכיבוש דיכאו ביד קשה פלסטינים שהפגינו בקרבת ההתנחלות חוות מעון