משמרת מחאה בעת ששתי סרבניות כיבוש יתייצבו בלשכת הגיוס

תאיר קמינר ועמרי ברנס יתייצבו מחר (שני), קמינר בפעם החמישית וברנס בפעם השנייה, להצהיר על סירובן להתגייס. רשת הפעילות "מסרבות" קוראת לבוא ולהפגין בלשכת הגיוס שבתל-השומר, בשעה 11:00, סולידריות עם שתי סרבניות הכיבוש.

ברנס מסרה לקראת ההתייצבות: "הצבא יוצר מעגל אלימות בטענה שהוא מגן על המדינה. פוליטיקאים ומנהיגי ציבור הכשירו את קיומו של מוסד נפשע זה ומדינתנו היא מדינה מיליטריסטית, בה יש חובת גיוס והצבא נתפס כחלק בלתי נפרד ממהלך החיים הישראלי. דרך מערכת החינוך מחדירים בנו עוד מגיל צעיר את חשיבותו ורוב מיסינו הולכים לתקציבים צבאיים. אני מאמינה שלאדם יש אחריות לערכים הומניים ומוסריים הנמצאים מעבר למסגרת הפוליטית והחברתית שהוא משתייך אליה, ועל כן אני מסרבת להתגייס". קמינר, שנשאה דברים בהפגנת מק"י וחד"ש לציון ה-1 במאי שנערכה בשבת בנצרת, הוסיפה: "שנה שלמה התנדבתי בשדרות, עבדתי עם ילדים החיים באיזור של מלחמה, ושם החלטתי לסרב לשרת בצה"ל. הסירוב שלי נובע מתוך רצון לתרום לחברה שלי ולהפוך אותה למקום טוב יותר והוא חלק ממאבק מתמשך למען שלום ושוויון".

2016-05-01_195309

עמרי ברנס ותאיר קמינר (צילום: מסרבות)

 

ועוד: "הילדים שעבדתי איתם גדלו בלב הסכסוך וחוו חוויות קשות מגיל צעיר, חוויות שעיצבו ברבים מהם שנאה גדולה, שאפשר להבין אותה, במיוחד כשהיא באה מילדים צעירים. כמותם, רבים מהילדים שגדלים בעזה או בשטחים, במציאות קשה אף יותר, לומדים לשנוא את הצד השני. גם אותם אי אפשר להאשים. כשאני מסתכלת על כל הילדים יחד, על הדורות הבאים של שני הצדדים ועל המציאות שבה הם גדלים, אני רואה המשכיות של טראומות וכאב. ואני אומרת: די!".

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1016893688357706