משמרות מחאה ברחבי הארץ של עובדים סוציאליים הדורשים לשים קץ לאלימות נגדם

תחת הכותרת "עו"סות סוף לאלימות", מאות עובדות ועובדים סוציאליים קיימו הבוקר (רביעי) משמרות מחאה בעשרות צמתים ברחבי הארץ כנגד האלימות נגדם. בין הצמתים בהם נערכו המחאות: רכבת השלום בת"א, צומת רעננה, צומת כורזים בגבעתיים, צומת שילת במודיעין, מרכז חורב בחיפה, צומת נהריה, צומת אשקלון, צומת קסטינה, צומת קניון הנגב בבאר שבע, צומת תל עדשים באור עקיבא, צומת עד הלום, צומת הכניסה לירושלים, כיכר ספרא ועוד. בכניסה לקריית שמונה חסמו המפגינים כמה פעמים את צומת הכניסה לעיר, ויצרו פקק בכביש 90. איגוד העובדים הסוציאליים דורש משר הרווחה חיים כץ ושר האוצר משה כחלון "להתערב באופן מידי במגפת באלימות כנגדם לפני שיישפך דם נוסף".

2018-11-21_195357

בשבוע שעבר הגיעו מאות עובדות ועובדים סוציאליים למקומות העבודה עם חולצות שחורה. כחלק מהמחאה על האלימות שנוקטים המטופלים כלפי העובדים הסוציאליים ברחבי הארץ.

כמו כן, בתחילת השבוע שעבר קיימו העובדים שתי הפגנות סוערות בתלאביב ובירושלים וחסמו לתנועה את צומת עזריאלי ואת גשר המיתרים. במהלך ההפגנה עצרה המשטרה את יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני. המחאה של העובדים הסוציאליים מגיעה על רקע תקיפה של עובדת סוציאלית בבית דגן. העובדת הותקפה בפטיש על ידי המטופלת שאף ניסתה לחנוק את העובדת הסוציאלית. העובדים הסוציאליים דורשים כי המדינה תספק להם הגנה ראויה במסגרת מקום העבודה.