משמרות מחאה בכל הארץ: העוס"ים יפתחו ביום שני בשביתה ללא הגבלת זמן

איגוד העובדות הסוציאליות הודיע היום (רביעי) כי החל מיום שני הקרוב יחל בשביתה ללא הגבלת זמן. בשבועות האחרונים העובדות מוחות ברחבי הארץ על "קריסת השירותים החברתיים, העומסים, השכר המביש ומגיפת האלימות".

ההודעה פורסמה אחרי שפגישה בין יו"ר האיגוד ענבל חרמוני לנציגי משרד האוצר הסתיימה ללא פתרון לבעיות אותן העלה האיגוד. במסגרת השביתה המתוכננת לא יערכו חקירות ילדים, לא יינתנו צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא יתקיימו ועדות להפסקת הריון, לא יינתן מענה לפניות קשישים, לא יטופלו מקרי אלימות במשפחה, לא יערכו השמות של קטינים לפנימיות ולא יוגשו תסקירי עובדות סוציאליות לעבריינים ועצירים שיחזרו לקהילה.

חרמוני אמרה כי "נדהמנו לגלות שהאוצר לא הניח שום הצעה על השולחן במטרה למנוע את סגירת השירותים החברתיים. ניכר כי לאוצר יש כוונה כמעט מוצהרת לסגור את שירותי הרווחה. הגענו עם שלל הצעות כדי להגיע להסכם שימנע את סגירת שירותי הרווחה, אך לצערנו האוצר בכלל לא הסכים לדון בהן".

"אנחנו מבקשים משר האוצר ישראל כ"ץ להתערב במשבר", הוסיפה, "אחרת אנחנו הולכים לסגירה מוחלטת וחסרת תקדים של שירותי הרווחה. אנחנו לא מוכנים לחכות עם סגירת שירותי הרווחה רק לאחר ההלוויה הראשונה של עובדת סוציאלית שתרצח בגלל האלימות. אנחנו לא נמתין עם השבתת שירותי הרווחה רק אחרי שהשכר שלנו יהפוך אותנו בעצמנו למקרי רווחה. אם האוצר רוצה לסגור את בשירותים החברתיים – נסגור אותם עכשיו". מחר בשעה 8:00 בבוקר צפויים להפגין העובדים הסוציאליים בעשרות צמתים ברחבי הארץ.

עשרות עובדות סוציאליות הפגינו אתמול (שלישי) בכניסה לירושלים במחאה על קריסת השירותים החברתיים ובדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי חדש. יו"ר מחוז ירושלים באיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, מיכל גומל בלנק, אמרה כי "משרות של עובדות סוציאליות עומדות ריקות כי אף אחד לא מעוניין לאייש אותן בשל העומס, מגיפת האלימות והשכר המביש. מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה. פקידי האוצר רוצים לשבור את השירותים החברתיים ולסגור אותם".

האיגוד ערך ביום ראשון תערוכת מחאה של תלושי שכר של עובדות סוציאליות ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב. בתערוכה הוצגו תלושי שכר של עובדות סוציאליות שעוסקות במגוון תחומים, במחאה על תנאי העסקתם. האיגוד לא ייענו, העו"סים יפתחו שביתה ללא הגבלת זמן בעוד כשישה ימים. יצוין שאלפי עובדות ועובדים סוציאליים הפגינו ביום חמישי אחרון נגד המדיניות הניאו-ליברלית של ממשלת הימין וחסמו את כביש הכניסה למשרד ראש הממשלה בירושלים. המפגינים מחו בעקבות "קריסת השירותים החברתיים בשל מדיניות הממשלה" והעומס שמוטל עליהם בצל משבר הקורונה.

 

 

רשימת הצמתים בהם יפגינו מחר העובדים הסוציאליים:
http://o-r.co/p/רשימת_צמתים_ליום_חמישי

 

מפת הצמתים בהם ייערכו ההפגנות:
https://www.google.com/maps/d/edit…