משלחת חברי פרלמנט אירופי בביקור בישראל ובשטחים הכבושים

בעקבות המלחמה שיזמה ישראל בעזה, החליטה סיעת השמאל המאוחד בפרלמנט האירופי (GUE/NGL) לשלוח משלחת של 15 מחברי הסיעה לביקור באזור. לאחר שהרשויות בישראל דחו את בקשת המשלחת לבקר ברצועת עזה, הגיעו חבריה לישראל (4.9) וקיימו בירושלים פגישה ארוכה עם נציגי ארגוני שלום וזכויות אדם, לרבות יש גבול, לוחמים לשלום, פורום המשפחות השכולות, קול אחר בשדרות ועוטף עזה ורבנים לזכויות אדם.

GUE

(בתמונה: מסיבת העיתונאים של המשלחת)

לאחר הפגישה, קיימה המשלחת סיור מודרך בחומת ההפרדה בירושלים, ושהתה בגדה המערבית משך שלושה ימים. בביקור שקיימה בתל-אביב נפגשה המשלחת (7.9) עם חברי הכנסת דב חנין (חד"ש), ניצן הורוביץ (מרצ) ומירב מיכאלי (העבודה). עיקר התעניינותם של חברי המשלחת נגע ביכולתם לתרום לסיום הכיבוש ולקידום הסכם שלום צודק, המתבסס על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בשטחים שנכבשו ב-1967, לרבות ירושלים המזרחית, לצידה של מדינת ישראל.

חברי המשלחת האירופית מתחו ביקורת על דבריהם של חברי הכנסת מיכאלי והורוביץ, והזדהו עם העמדה שהציג ח"כ חנין. מרטינה אנדרסון – ראש המשלחת וממנהיגות מפלגת "שין פיין" באירלנד – הגדילה לעשות ואמרה כי רק דברי ח"כ חנין היו אלה שמנעו מחברי המשלחת לשוב לביתם מיואשים וחפויי ראש.

ביקורה של המשלחת בישראל, שתוכנן ואורגן בידי המחלקה לקשרי חוץ של מק"י, היה מוצלח ופורה. מגילוי הדעת שהוציאה המשלחת עם חזרתה לאירופה וממסיבת העיתונאים שערכה בבריסל עולה שאימצה את תכנית השלום של מק"י, וכי תפעל לקדם תכנית זו, בין היתר באמצעות לחץ להחרמתו של הכיבוש: חרם מוחלט על מוצרי ההתנחלויות, מניעת הספקת נשק לצבא, ועוד.

עופר כסיף

 

לסרטון וידאו ממסיבת העיתונאים של המשלחת, עם שובה לאירופה:

http://www.guengl.eu/media-channel/video/press-conference-gue-ngl-delegation-returns-from-palestine-and-israel