משט מחאה של הדייגים; ח"כ תומא-סלימאן דורשת לפצותם על אובדן ההכנסה

הדייגים ערכו הבוקר (חמישי) משט מחאה שיצא מנמל הדיג קישון בחיפה ומנמל עכו. זאת, בעקבות אי פיצוי הדייגים על התקופה בה לא עבדו בימי הקורונה ואיסור הדייג בתקופה זו בשל עונת הרבייה של דגי הים. ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הצטרפה למשט, הביעה תמיכה במאבקם ואמרה "עבור הדייגים שהדייג הוא עיסוקם העיקרי ומקור פרנסתם מדובר במכה קשה. הם לא יעבדו משך חצי שנה בשל ההגבלות והאיסור ואם לא די בכך גם ללא קבלת פיצוי על אובדן ההכנסות במהלך משבר הקורונה".

ח"כ עאידה תומאסלימאן, הבוקר, במשט המחאה של דייגי הצפון (צילום "זו הדרך")

בשבוע שעבר נכנס לתוקף צו של משרד החקלאות האוסר על דייגים לצאת לים ולדוג דגים. זאת כחלק מהניסיון בשנים האחרונות לעודד את העשרת הדגה בים. בצו, שיהיה בתוקף עד 30 ביוני, נקבע כי "חל איסור מוחלט על כל דיג שדורש רישיון דיג מסירה, דיג מרובה, צלילה או דיג ברשת הטלה". בצו הובהר כי אין כל מגבלה על דיג מהחופים. איסור זה מתווסף להחלטה של משרד החקלאות כבר באמצע החודש שעבר לאסור דיג לוקוסים, גם מהחופים.

נוסף לאיסורים הקיימים, החל מ־1 ביולי, עם תום האיסור על היציאה לדיג בסירות, יחול למשך כחודשיים איסור על דיג מכמורתנים, שמהם מתבצע הדיג באמצעות הטלת רשתות לקרקעית המים. החלטת משרד החקלאות עוררה מורת רוח רבה בקרב דייגים, שנפגעו קשות גם במהלך משבר הקורונה וגם בעקבות האיסורים הגורפים על דיג, מקור פרנסתם. בשבוע שעבר נערך משט מחאה של דייגים מהצפון, שיצאו מנמל עכו עד לראש הנקרה. הדייגים דורשים שהמדינה תפצה אותם על אובדן ההכנסות.