משטרת ישראל הפעילה סוכן סמוי באירועים ציבוריים של חד"ש והתנועות החברתיות

ויטלי בזרודניך פעל בשנה וחצי האחרונות כסוכן משטרתי של והופעל עלידי קצין מודיעין בשם ישראל הורן, של מרחב ירקון במשטרת מחוז תלאביב, לצורך איסוף מידע על חד"ש וארגונים חברתיים. כך נמסר בגיליון סוף השבוע של העיתון "גלובס".

2018-02-25_200400

בזרודניך, בן 25, סיפר כי לפני כשנה וחצי גויס עלידי קצין המשטרה לפעילות של איסוף מידע על פעילויות של ארגוני אזרחיים וחברתיים. לדבריו, בעקבות רצונו להוכיח כי אנשי "שוברים שתיקה" משקרים, הפנתה אותו דמות ידועה בחוגי הימין למשטרה, והוא גויס כסוכן, בתמורה כספית של כ-800 שקל לחודש.

הצעיר הופעל באירועי מחאה של חד"ש, האחיות, ארגון הטבעונים המפגינים נגד אכילת בשר, "באים לבנקאים" של עו"ד ברק כהן, מבקשי מקלט מאריתריאה וסודן ואירועים שונים של פעילים למען זכויות אדם. בחודשים האחרונים, סיפר, הוטל עליו להביא מידע על מובילי מחאת פתחתקווה שעברה לשדרות רוטשילד בתלאביב, מני נפתלי, אלדד יניב וחני קים.

המשימה העיקרית שלו, כך סיפר בזרודניך, הייתה להשיג מידע על "חתרנות נגד המדינה" בארגונים, האם יש אינדיקציות לתנועות כספיות בארגון, חשדות לאירועים פליליים או לשימוש בסמים וכן מידע על ההיררכיה בארגונים ועל התוכניות של הארגונים לקראת אירועים שונים.

לדברי בזרודניך, המפעיל הורן גרם לו להאמין שקיימת חתרנות בארגונים הללו, אבל, לדבריו, ככל שהתקרב למנהיגי ארגוני המחאה ופגש אותם פנים אל פנים, הוא הבין שמדובר באנשים הפועלים מתוך אידיאולוגיה, ואין בפעילותם שום חתרנות. "בזמן האחרון שאלתי את עצמי מה אני עושה בכלל מול האנשים האלה", אמר בזרודניך לגורמים שונים, "והחלטתי לנתק מגע מהמשטרה".

לידיעה שפורסמה ב"גלובס":

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001225052