משה ליאון עם הימין הקיצוני: עיריית י-ם דורשת שוב לפנות את גלריית ברבור

עיריית ירושלים דורשת מגלריית ברבור לפנות את המבנה בנחלאות שבו היא פועלת, כך מסר המקומון "כל העיר". העירייה מתכננת לפתוח במקום בחודש ספטמבר 2020 גני ילדים לציבור הממלכתידתי. הגלריה נדרשת להתפנות תוך 90 ימים.

יריד ספרי אמנות שנערך על ידי גלריית ברבור באוקטובר האחרון (צילום: גלריית ברבור)

גלריה ברבור מנהלת למעלה משנתיים מאבק על המשך פעילותה בנחלאות. העירייה החלה בתהליך משפטי לפינוי הגלריה בשנת 2017 לאחר אירוע של ארגון "שוברים שתיקה" שנערך במקום. בחודש יולי השנה בית משפט המחוזי בירושלים הציע כפשרה בין הצדדים כי הגלריה תגיש בקשה מהעירייה להסדיר את שהותה בנכס באמצעות הקצאת המבנה לשימושה. הגלריה, באמצעות עמותת בר קיימא, הגישה בקשה מסודרת בחודש יולי השנה, אך נציגיה לא זומנו לדיון בעניין בקשתם, שכאמור, כעת נדחתה בעקבות דרישה של העירייה להקצאת הנכס לטובת גני ילדים.

עו"ד יוסי חביליו (סיעה "מצילים את ירושלים"), שצפוי להתמנות לסגן ראש העיר בעוד כשנה וחצי, ואשר סייע מתחילת המאבק לגלריה ברבור, הדגיש בשיחה עם "כל העיר": "אני מתנגד נחרצות לפינוי הגלריה. אעשה כל שביכולתי במסגרת החוק למנוע את הפינוי. אני מאוכזב מאוד ממשה ליאון", ציין חביליו, "שבחר ללכת עם הימין הקיצוני ולא עם חופש הביטוי. אני עדיין מקווה ומאמין שאצליח לשנות את דעתו ולמנוע את רוע הגזרה. כרגע אני מתכוון לצאת למאבק ציבורי, אם הוא לא יצליח הגלריה תלך למאבק משפטי בשלב זה הגלריה ממשיכה לפעול. זהו מאבק האם ירושלים תהיה פתוחה ופלורליסטית או סגורה וחשוכה".