משבר הקורונה: מפלגות קומוניסטיות מכל העולם דורשות הסרה מיידית של המצור על קובה

תחת הסיסמא "סולידריות כן מצור לא", דורשות עשרות מפלגות קומוניסטיות מרחבי העולם את הסרתו המיידית של המצור הנפשע שמטילה ארצות הברית על קובה. בהצהרה המשותפת נמסר: התפשטותו העולמית של נגיף הקורונה, הגורמת מוות וסבל אנושי רב, מדגישה באופן טרגי את ההבדל בין שתי גישות: אחת שמציבה את הרווחים ואת השליטה העולמית מעל הבריאות הציבורית ורווחת העם, ושניה ששמה את האנשים, את בריאותם ורווחתם מעל כל האינטרסים האחרים.

קובה שיגרה צוותי רפואה כדי לסייע למדינות נוספות להתגבר על נגיף הקורונה (צילום מסך: רשת אר.טי)

בעיצומה של מגיפת הקורונה, אנשים ביבשות שונות עדים לאינטרנציונליזם ולסולידריות של קובה, שמגיבה לקריאות לעזרה בשגרה צוותים רפואיים לעשרות מדינות. תגובה הומניטרית זו היא המשכה של מדיניות סיוע בת עשרות שנים, במסגרתה רופאות ואחים קובניים נחלצו לעזרתן של מדינות שנפגעו מאסונות טבע או ממגיפות.

בעוד שכולם מסכימים כי סולידריות כללעולמית היא הפתרון היחיד למגיפה, ארצות הברית בחרה להקשיח את המצור הכלכלי, המסחרי והפיננסי הבלתיחוקי שהיא מטילה על קובה. בזמנים קריטיים אלה, כאשר חיי אדם בסכנה, ארצות הברית מיישמת את סעיף האקסטריטוריאליות של חוק הלמסברטון ובכך מונעת מציוד הגנה רפואי, ממכונות הנשמה ומערכות בדיקה להגיע לקובה. זהו הגילוי המזעזע ביותר של מצור פושע המתקיים כבר למעלה מ-60 שנה, אשר טומן בחובו השלכות חמורות על החיים והפיתוח הכלכלי של קובה ותושביה.

המפלגות הקומוניסטיות ומפלגות העובדים מגנות את המצור הכלכלי, המסחרי והפיננסי הפושע שמטילה ארצות הברית על קובה; דורשות את הסרתו המיידית של המצור הבלתיחוקי על קובה; מביעות את תודתנו לסולידריות שהפגינה קובה לעמים נזקקים בשגרה סיוע רפואי וחוזרות ומביעות את הסולידריות שלנו עם המפלגה הקומוניסטית של קובה, הממשלה הקובנית והעם הקובני במאבקם להגן על הדרך הסוציאליסטית לפיתוח.

בין המפלגות החתומות: המפלגה הקומוניסטית של ארגנטינה, המפלגה הקומוניסטית של ארמניה, המפלגה הקומוניסטית של אוסטרליה, המפלגה הקומוניסטית של בנגלדש, מפלגת העובדים הבלגית, המפלגה הקומוניסטית של בריטניה, המפלגה הקומוניסטית של קנדה, מפלגת העובדים הסוציאליסטית של קרואטיה, המפלגה הקומוניסטית של קובה, אק"ל (קפריסין), המפלגה הקומוניסטית של בוהמיה ומורביה, המפלגה הקומוניסטית של דנמרק, מפלגת העובדים של קוריאה, המפלגה הקומוניסטית של אקוודור, המפלגה הקומוניסטית של פינלנד, המפלגה הקומוניסטית הגרמנית, המפלגה הקומוניסטית של יוון, מפלגת העובדים ההונגרית, המפלגה הקומוניסטית של הודו (מרקסיסטית), טודה (איראן), המפלגה הקומוניסטית של כורדיסטן עיראק, המפלגה הקומוניסטית הישראלית מק"י, המפלגה הקומוניסטית המחודשת איטליה, המפלגה הקומוניסטית האיטלקית, המפלגה הקומוניסטית של איטליה, המפלגה הקומוניסטית של מלטה, המפלגה הקומוניסטית של מקסיקו, המפלגה הקומוניסטית החדשה של הולנד, המפלגה הקומוניסטית של נורבגיה, מפלגת העם הפלסטינית, המפלגה הקומוניסטית הפלסטינית, המפלגה הקומוניסטית של פולין, המפלגה הקומוניסטית של פורטוגל, המפלגה הקומוניסטית החדשה של יוגוסלביה, המפלגה הקומוניסטית של דרום אפריקה, המפלגה הקומוניסטית של ספרד, המפלגה הקומוניסטית של עמי ספרד, המפלגה הקומוניסטית של סרי לנקה, המפלגה הקומוניסטית של סווזילנד, המפלגה הקומוניסטית של תורכיה, המפלגה הקומוניסטית של אוקראינה, המפלגה הקומוניסטית של ארצות הברית והמפלגה הקומוניסטית של ונצואלה.