משבר הקורונה: טייסים פוטרו; חל"ת ל-70% מעובדיה הזמנים של רשות שדות התעופה

איגוד הטייסים בישראל כינס אמש (מוצ"ש) דיון חירום בעקבות המשבר הפוקד את ענף התעופה בעולם ובישראל בפרט. בדיון דווח על פיטוריהם של עשרות טייסים בכל החברות, ועל האיום על יכולת החברות לצלוח את המשבר. יו"ר האיגוד קברניט, מידן בר, מסר כי "זהו משבר עמוק ומשמעותי". בתום הישיבה קראו טייסי ישראל לאזרחים להעדיף את חברות התעופה הישראליות בכל טיסה: "אנו זקוקים לתמיכה שלכם".

עובדי רשות התעופה מדווחים על הצעדים שננקטו עקב משבר הקורונה (צילום: ועד עובדים)

מרשות שדות התעופה נמסר הבוקר כי "הוחלט על הוצאה לחופשה ללא תשלום ל-70% מכלל העובדים הזמניים". על פי ההודעה ההחלטה התקבלה בתום דיונים בין ההנהלה לוועדי העובדים, ולאחר ניתוח הפעילות התעופתית בנתב"ג ונמל התעופה רמון. עוד נמסר כי "בכדי לצמצם את הפגיעה בעובדים בעלי משפחות, הוחלט להוציא קודם את הרווקים מבין העובדים". בנוסף, בוטלו באופן גורף השעות הנוספות לכלל העובדים, וצפויה פגיעה גם במשכורתם של העובדים הבכירים.

במקביל ננקטו צעדים נוספים: המשרות של עובדי הביטחון ברשות יצומצמו, עובדי היום יצאו לארבעה ימי חופשה והשעות הנוספות של כלל העובדים יבוטלו באופן גורף. גם משכורתם של העובדים הבכירים תספוג פגיעה וההנהלה הבכירה ויתרה על 50 אחוז מהפריון השנתי לשנת 2019. ההכשרות בוטלו כמו גם הגיוסים של עובדים ועובדים ארעיים שהיו אמורים לחזור לקראת עונת הקיץ 2020. יצוין שביום חמישי האחרון, פרצו פעילי ועד עובדי אל על פרצו למשרדי ההנהלה בקריאות "נכשלתם הביתה" ונשאו שלטים בהם נאמר "לא לפטר מאות עובדים". נציגי הוועד מסרו כי "הנהלת החברה בוחרת להתנהל באופן קיצוני ומקומם, כאשר היא נמנעת מקבלת החלטות בדבר פיטורים של חברי הנהלה ועובדים המועסקים בחוזים אישיים ויועצים חיצוניים, המועסקים במשכורות עתק של עשרות אלפי שקלים".