משבר הקורונה: חד"ש דורשת הפחתה משמעותית של שכר הלימוד בהשכלה הגבוהה

ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת) דורש הפחתה משמעותית של שכר הלימוד בהשכלה הגבוהה. לדבריו "אי הגעתם של הסטודנטים לאקדמיה מפחיתה משמעותית את הוצאותיהם של המוסדות להשכלה גבוהה, מצב זה מחייב חישוב אחר והפחתה בשכר הלימוד, אך נכון לרגע זה, שום דבר לא נעשה עלידי הנהלות האוניברסיטאות והמכללות והן ממשיכות לגבות שכר לימוד מלא". "הגשתי בקשה לקיים דיון דחוף בנושא בוועדת החינוך של הכנסת", הוסיף.

סטודנטים מפגינים נגד מדיניות ממשלת הימין, אוגוסט 2020 (צילום: התאחדות הסטודנטים הארצית)

יצוין ששנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאותתיפתח בעוד כעשרה ימים אך רק באופן מקוון. בהמשך הסמסטר יבחנו המוסדות את האפשרות לחזור ללימודים מהקמפוס, בהתאם לרמת התחלואה הארציתמתווה הלימודים המקוונים כולל רק את האוניברסיטאות, משום שהמכללות לא הציגו בינתיים תוכנית לשנה הקרובה.

המוסדות האקדמיים פרסמו בשבועות האחרונים מתווים שונים המשלבים בין הוראה מרחוק לבין נוכחות בקמפוס, ורבים מהם הודיעו לסטודנטים כי יעשו מאמץ לאפשר לתלמידי שנה א' להגיע לקמפוס כמה פעמים בשבוע, כדי להקל על ההסתגלות ללימודים. ואולם, לפי שעה החליטו המוסדות כי הסמסטר ייפתח באופן מקוון לחלוטין, מתוך הנחה שמגבלות הסגר יימשכו גם לאחר תקופת החגים. גם הסמסטר הקודם נלמד כולו באופן מקוון.