משבר באופוזיציה הימנית בוונצואלה: גואידו הודח מתפקידו כיו"ר הפרלמנט

משבר פרץ אתמול (ראשון) בשורות האופוזיציה הימנית בוונצואלה. האסיפה הלאומית (הפרלמנט) בוונצואלה השביע את המחוקק לואיס פארה לתפקיד יושב הראש החדש שלה. פארה, מראשי מפלגת הימין "צדק קודם לכל", זכה לתמיכת חברי הסיעה התומכת בממשלתו הסוציאליסטית של הנשיא ניקולס מדורו. חואן גואידו, שבשנה שעברה ובתמיכת ארה"ב הכתיר את עצמו "נשיא ונצואלה", יחד עם מחוקקים נוספים עזבו את משכן האסיפה הלאומית התכנסו במערכת העיתון "אל נסיונאל" שבקראקס ובעזרת תומכיו נבחר מחדש כיו"ר הפרלמנט. כך מסר הבוקר שליח העיתון הארגנטיני "פאחינה 12" בבירת ונצואלה.

"יו"ר חדש לאסיפה הלאומית בוונצואלה", מבזק חדשות בטלוויזיה הקולומביאנית

על פי התחזיות האופוזיציה בקראקס הייתה אמורה לבחור מחדש בגואידו, לכהונה שנייה בתפקיד יו"ר האסיפה הלאומית. אך רוב המחוקקים בחרו בפארה שגורש בחודש שעבר מאחת ממפלגות האופוזיציה לאחר שהואשם בשחיתות האשמה שאותה הכחיש. פארה דווקא האשים אתמול את גואידו בשחיתות. "לואיס פארה הושבע במהלך הדיון היום", דיווחה הטלוויזיה הממלכתית בוונצואלה. עם זאת, משרד החוץ האמריקאי הודיע כי גואידו עודנו "הנשיא הלגיטימי בוונצואלה ויו"ר הפרלמנט".

גואידו הכריז על עצמו נשיא המדינה הזמני בינואר 2019. הפוליטיקאי שכיהן בתפקיד יו"ר האסיפה הכללית, שנשלטת כאמור על ידי האופוזיציה, הלך וצבר קהל גדול של תומכים ואלפים יצאו לרחובות מאז לדרוש את הדחתו של הנשיא הסוציאליסטי מדורו. אך חרף ההכתרה העצמית ומינוי "שגרירים" שאינם עושים דבר, גואידו לא הצליח ביעדו: להפיל את מדורו מהנשיאות באמצעות הפגנות אלימות או הפיכה צבאית.