מרצי הסגל הזוטר השובת ב-11 מכללות הפגינו ליד ביתו של שר האוצר

עשרות מרצות ומרצים מאיגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות הפגינו הבוקר (שלישי) מול ביתו של שר האוצר, ישראל כ"ץ, ביישוב כפר אחים הסמוך לקריית מלאכי. אחד המשתתפים נעצר. המפגינים קראו לשר האוצר להתערב במשבר במכללות הציבוריות לאחר שביתה שנמשכת שלושה שבועות ומקיפה 11 מכללות. בנוסף, הסגל הזוטר בארבע אוניברסיטאות נוקט בצעדים ארגוניים מאז תחילת שנת הלימודים.

יצוין שאתמול, במסגרת דיון בוועדת החינוך של הכנסת, הביעו חברי הכנסת של חד"ש עופר כסיף וג'אבר עסאלקה תמיכה בדרישת השובתים וקראו למשרד האוצר לחתום על ההסכם הקיבוצי. ח"כ כסיף אמר לחברי הוועדה "המרצים מן החוץ מפוטרים מדי סמסטר. עד 2008 הם אפילו לא היו זכאים לפנסיה ולפיצויי פיטורים. גם כעת הממשלה מונעת כל מו"מ על תנאי ההעסקה ומנחה את האוצר למרוח את השיח עם המרצים. זכויות העובדים של המרצים חשובים לא רק להם, אלא גם לסטודנטים ולאקדמיה כולה. אני תומך במרצים במאבקם הצודק".

ביום רביעי שעבר, עשרות סטודנטים באוניברסיטת תלאביב הפגינו בכיכר אנטין, שבפתח המוסד להשכלה גבוהה בסולידריות עם הסגל הזוטר הנוקט עיצומים. בהפגנה השתתפו פעילי תא חד"ש, הקבוצה לעסקה ישירה, עומדים ביחד ומאבק סוציאליסטי.

מפגינים, הבוקר, ליד ביתו של שר האוצר (צילום: כוח לעובדים)

המארגנים מסרו "אנו מתנגדים להתנהלות כוחנית של ההנהלה הפוגעת בסגל הזוטר, בסטודנטיות ובסטודנטים, ובכלל קהילת האוניברסיטה, ודורשות מההנהלה ומהנשיא לקבל את דרישות הארגון, ולהסדיר כמה שיותר מהר את תנאי העבודה, לטובת כולנו הסטודנטים וסגל ההוראה".

תובל קליין, מוועד הסגל הזוטר, נאמה במהל המחאה, ותקפה את "ההתנהלות הכוחנית של הנהלת האוניברסיטה בראשותו של הנשיא אריאל פורת, כלפי עובדות הניקיון, דיירי המעונות, הסטודנטים, עובדי המעבדות וגם הסגל השוטר. עכשיו מאבק הסגל הזוטר המרצים והמתרגלים שלכם חושף עד כמה רחוק ההנהלה מוכנה ללכת בפגיעה בעובדיה". עוד הסבירה שדרישות הסגל הזוטר "הן בסיסיות הסדרת ההקלטות, רכישת ציוד, בריאות וקבוצות סיכון, והתנגדות לעומס הוראה הכפלה ואף שילוש של קבוצות תרגול".

עוד על הסולידריות עם מאבק הסגל הזוטר, בגיליון 42 של "זו הדרך" (עמ' 5):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G42_2020.pdf

על המאבקים במוסדות להשכלה גבוהה, בגיליון 41 של "זו הדרך" (עמ' 7):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G41_2020.pdf

עוד על מאבק הסגל הזוטר, בגיליון "זו הדרך" 39 (עמ' 10):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G40_2020.pdf

סרטון דברי ח"כ עופר כסיף, אתמול, בישיבת ועדת החינוך של הכנסת:

https://www.facebook.com/igudsegel/videos/957034914787261