מרצים, עובדים וסטודנטים במכללה האקדמית ת"א-יפו מתנגדים לגירוש הפליטים

מרצים, עובדים וסטודנטים במכללה האקדמית ת"איפו שביפו מתנגדים לגירוש הפליטים ושיגרו הבוקר (שני) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרת המשפטית, איילת שקד. במכתבם הם "מגנים ודוחים את ההחלטה על גירוש מבקשי המקלט שדגל שחור מתנוסס מעליה".

2018-02-12_195600

עוד נכתב בעצומה ש"קבוצות רבות בחברה הישראלית התארגנו בשבועות האחרונים סביב סערת מדיניות הגירוש של מבקשי מקלט אפריקאים. טיעונים רבים נשמעו נגד מדיניות הגירוש ואנחנו מבקשים להוסיף את קולנו ולומר כי החלטת הגירוש של מבקשי המקלט האפריקאים היא החלטה לא מוסרית ולא ראויה. היא לא מכירה בזכויות של מבקשי מקלט, היא לא מכירה בזיכרון הקולקטיבי שלנו כדור שני ושלישי לפליטים והיא החלטה המתעלמת במפגיע מהמחויבויות הבינלאומיות של ישראל". לדעת החתומים, ביניהם נשיא המכללה פרופ' שלמה בידרמן, "החלטת הגירוש לא רק שאינה עושה טוב לשכונות דרום שהפכו בית למרבית הפליטים בשנים האחרונות, אלא שהיא מצטרפת לעוולות הנוספות המתרחשות בימים אלו בשכונות".

"מכל הסיבות הללו ועוד רבות אחרות, אנחנו חושבים שממשלת ישראל צריכה לשוב ולשקול את צעדיה ומוטב לפני שיועלו ראשוני המגורשים בדרכם אל הלא נודע", נאמר עוד. יצוין שהמרצים יחד עם סטודנטים הלומדים במכללה יקיימו אירוע הסברה גדול שייערך עם פתיחת הסמסטר, ביום ראשון 11 במארס בשעה 16:30 בהשתתפות: שולה קשת ילידת ותושבת שכונת נווה שאנן, פעילה בהתארגנות כוח לקהילה ומנכ"לית תנועת אחותי;
עומר עיסא מבקש מקלט ופעיל חברתי בקהילה הסודנית בישראל; ד"ר הדס ירון מסנגה חוקרת את סוגיית הפליטים בישראל ועו"ד ספיר סלוצקר עמרן מנהלת המחלקה לפניות הציבור באגודה לזכויות האזרח ופעילה חברתית. תנחה את הדיון ד"ר נועה לביא.

האירוע בפייסבוק:  

https://www.facebook.com/events/144305036236296