מרצים ממכללת עמק יזרעאל תוקפים את 'הצהרת הנאמנות' של עיריית עפולה

מרצים מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל תקפו אתמול (חמישי) את הצהרת הנאמנות של חברי מליאת מועצת העיר עפולה בה התחייבו לשמור על "צביונה היהודי של העיר". "אנו מביעים שאט נפש מהשבועה של חברי מועצת העיר עפולה לשמור על 'צביונה היהודי' של העיר", כתבו המרצים בעצומה. "אנו מביעים שאט נפש מהשבועה של חברי מועצת העיר עפולה לשמור על 'צביונה היהודי' של העיר. שבועה שניתן לראות בה פגיעה במובלע בדוקיום בין יהודים וערבים. אנו גאים בדוקיום היהודיערבי המתקיים במכללה ומאמינים בצורך לטפחו גם בסביבתה" נאמר. בתוך כך קראו המרצים למועצת העיר להימנע מקבלת החלטות עתידיות בעלות "אופי גזעני שאין להן מקום לא באזורנו ולא במדינת ישראל".

2018-11-30_171122

יצוין שלאחר שעיריית עפולה סגרה בשבוע שעבר את הפארק העירוני בפני תושבי חוץ, ח"כ ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) פנה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להורות על ביטול ההחלטה ופסילת הצהרת האמונים של חברי מועצת העיר עפולה. בתוך כך, סגרו את הפארק ותלו שלט בכניסה שהכריז כי "הפארק סגור לפעילות של החברה למתנ"סים לתושבי עפולה בלבד".

ח"כ ג'בארין הוסיף בפנייתו ליועמ"ש, כי "לא רק שהצהרת האמונים פסולה כי היא חורגת מהנוסח הקבוע בחוק, אלא שמדובר בטקס גזעני, מסית, אשר פוגע קשות בתושבים הערבים בעפולה ובציבור הערבי בכלל". מלשכת היועץ המשפטי נמסר שפנייתו של ח"כ ג'בארין הועברה לטיפולו של המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד רז נזרי.