מרצים באוניברסיטת תל-אביב דורשים מההנהלה לגנות את חוק הלאום

בעקבות אישורו של חוק הלאום הגזעני, שיגרו היום (שלישי) 140 חוקרים וחוקרות באוניברסיטת תל אביב מכתב להנהלת המוסד האקדמי ובו דרשו ממנה לגנות את חוק היסוד החדש, לשנות את סמל האוניברסיטה, כך שיכלול גם כיתוב בשפה הערבית.

2018-07-24_203124

ההיסטוריונית ד"ר יעל שטרנהל (צילום מסך: החדשות)

 

המרצים והמרצות מסרו כי הנהלת האוניברסיטה מיהרה להתייצב לצד מחאת הלהט"ב, אבל לא העבירה מסר ברור בעניין זכויות המיעוט הלאומי הערבי-פלסטיני בישראל. יוזמת המכתב היא ההיסטוריונית ד"ר יעל שטרנהל, והחתומים עליו כוללים חוקרים מכל החוגים.

כך מצטרפים המרצים באוניברסיטת תל-אביב לארגון הסגל הזוטר במכללת בית ברל ולוועד סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה שפרסמו בימים האחרונים גילויי דעת נגד חוק הלאום. דובר הארגון באוניברסיטה הפתוחה מסר "בימים אלה בהם ערכים בסיסיים של שוויון, צדק וסולידריות מעורערים ומוטלים בספק בחקיקה ראשית בכנסת, אנו חברי וחברות ועד העובדים באוניברסיטה הפתוחה, חברות וחברים ב'כוח לעובדים  – ארגון עובדים דמוקרטי', מבקשים להזכיר את מחויבותנו היסודית והעמוקה לערכים אלו. בצל המתקפה על האזרחים הערבים אנו ניצבים יחד עם חברותינו וחברינו, עמיתות ועמיתים, עובדות ועובדים, סטודנטים וסטודנטיות – ערבים, מזרחים, אתיופים, להט"בים וכל מי שמעמדם האזרחי מאוים באופן ישיר או עקיף".