מרכז אדוה: לא ניתן לשלוט על מיליוני פלסטינים מבלי שהדבר ישפיע על ישראל

דו"ח חדש של הבנק העולמי שפורסם לאחרונה קובע כי הכלכלה ברצועת עזה מתמוטטת, כאשר כל אדם שני ברצועה חי בעוני, ושיעור האבטלה בקרב צעירים עומד על יותר מ-70%.

לפי הדו"ח, ברבעון הראשון של שנת 2018 התכווץ התוצר הכלכלי של רצועת עזה בשיעור של 6%, עם סימנים להידרדרות נוספת מאז.

2018-10-04_210236

עוד הוסיף הדו"ח כי בעוד שהמצב בגדה המערבית אינו חמור כפי שהוא ברצועת עזה, גם בגדה הצמיחה הכלכלית הולכת וקטנה, והכלכלה צפויה להאט במידה ניכרת בתקופה הקרובה; זאת על רקע ההפחתה המתמשכת בסיוע החיצוני והקושי לקדם פיתוח כלכלי במציאות של הגבלות תנועה ונגישות מוגבלת לחומרי גלם ולמסחר.

לדברי מרכז אדוה "החיים תחת שליטה צבאית, ההגבלות על חופש התנועה ומצבה הרעוע של הכלכלה הפלסטינית תחת הכיבוש הישראלי מביאים לשיעורים גבוהים של אבטלה ועוני. ברצועת עזה, השילוב של מצור מצד ישראל ושלטון החמאס המתמקד בהתחמשות והתנגדות לישראל מובילים להתפרצויות חוזרות של מאבק אלים, לאובדן חיי אדם, להרס תשתיות בסיסיות ולאסון הומניטרי, כפי שמשתקף גם בנתוני דו"ח הבנק העולמי".

כמו כן "בחודשים האחרונים משלמים את המחיר גם תושבי הדרום ביישובים הסמוכים לרצועה. צעדות השיבה, בלוני התבערה המציתים שדות חקלאיים ושטחים ירוקים, והחשש המתמיד מרקטות מפרים את שגרת החיים של התושבים וכרוכים בנזק כלכלי ליישובי האזור, ובעיקר לענפי החקלאות והתיירות".

"זו איוולת לחשוב שניתן לשלוט בכוח על מיליוני פלסטינים מבלי שהדבר ישפיע על הנעשה בתוך ישראל: הסכסוך המתמשך פוגע ברמת החיים של כולנו ותורם להעמקת אי השוויון בינינו, כאשר את המחיר הכלכלי הכבד ביותר בצד הישראלי משלמות השכבות החלשות, וקודם כל בפריפריה", הדגישו.

לקריאה נוספת: הכיבוש מי משלם את המחיר?
http://adva.org/he/price-of-occupation/