מרד פרץ: ארגוני המורים, הורים ותלמידים דורשים את פיטורי שר החינוך הגזען וההומופוב

ארגוני מורים, ראשי ערים, תלמידים והורים מחו השבוע נגד דבריו הגזעניים וההומופוביים של שר החינוך, הרב רפי פרץ, ואף דרשו את פיטוריו. מוסדות חינוך ברחבי הארץ פתחו את הלימודים ביום ראשון השבוע בשיעורים שעסקו "בקבלת האחר". בכמה מהם אף התקיימו הפגנות נגד דברי פרץ.

הריאיון שהעניק השר פרץ ביום שישי האחרון ל"ידיעות אחרונות"

בריאיון הומופובי וגזעני, שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ביום שישי האחרון, העניק פרץ לגיטימציה למנהיג הכנופיה הכהניסטית איתמר בן גביר ואף דיבר בשבחו; קרא לאפרטהייד מלא של האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים הכבושים; כולל סיפוח ושלילת זכויות יסוד; ואף קרא לגירוש ילדים ישראלים שהוריהם הם מהגרי עבודה. כן, כן, שר החינוך קרא לגירוש ילדים הלומדים במוסדות החינוך שבתחום אחריותו.

בתיכון בליך ברמת גן יצאו התלמידים להפגין עם שלטים, עליהם נכתב: "באנו חושך לגרש" ו"אהבה זה לכולם". בבתי ספר אחרים נתלו סרטים שחורים ושלטים שעליהם נכתב: "כהניזם לא בבית ספרנו. מאוחדים נגד הגזענות". זאת, כחלק ממחאת הדגל השחור הנמשכת כבר שבועיים והדורשת את פיטורי שר החינוך.

במוצ"ש (הודיעו ראשי ערים רבים כי הלימודים בבתי הספר ייפתחו למחרת בקידום שיח סובלני. לפי החלטתה של עיריית תלאביביפו, שבתי הספר ברחבי העיר פתחו את הלימודים ביום א' ב-15 דקות של פעילות חינוכית בנושא דמוקרטיה, זכויות האדם וסובלנות, חיים משותפים והגיוון הקיים בתלאביביפו בתחום המושג "משפחה". העירייה בשיתוף "המרכז הגאה", ארגון חוש"ן ומגמ"ה (מורים ומורות גאים במערכת החינוך) פרסמו מערך שיעור בנושא עבור בתי הספר. במסגרת אותה פעילות, שוחחו המורים עם התלמידים על משפחות להט"ביות. ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, הבהיר בריאיון לרשת ב' ביום ראשון, שלא רק דבריו ההומופובים של שר החינוך מקוממים. "גם עמדותיו הגזעניות והסיפוחיסטיות – שלילת זכויות אזרח וזכויות אדם ראויות לכל גינוי".

יו"ר נעמת, חגית פאר, תקפה בחריפות את שר החינוך בעקבות הדברים שאמר. "זו בורות מבישה. לאחר שרצה להמיר הומואים – כעת הוא מבקש לחנך את הוריהם", מסרה.

כיצד נותר בתפקידו הרב פרץ, המקומם רבים בציבור פעם אחר פעם מאז מונה לשר החינוך בממשלת המעבר ביוני אשתקד? את התשובה יש לחפש דווקא אצל "הקוסם", ראש ממשלת הימין בנימין נתניהו, אשר מקיף את עצמו בגזענים, בחשודים בפלילים ובמחרחרי מלחמה כל הדרך לכלא מעשיהו.

זה מה שניתן לצפות מראש ממשלה הנאשם בשוחד, אשר עושה הכל כדי לברוח ממשפט, ושאין לו גבולות אתיים. רפי פרץ הוא סכנה לדמוקרטיה, הוא סכנה לשלום וסכנה לחינוך – ולכן הוא חייב ללכת הביתה. כחול לבן צריכה להתחייב כבר עתה, שבניגוד למה שאירע בעקבות הסיבוב הקודם, הפעם רפי פרץ אפילו לא יוזמן למו״מ הקואליציוני. בבחירות שיתקיימו ב-2 במארס חייבים להצביע לרשימה המשותפת – הכי רחוקה מנתניהו ומרפי פרץ והכי מסורה למערכה לשוויון, לדמוקרטיה ולשלום.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב