מק"י מגנה את ניסיון ההפיכה בוונצואלה בחסות ארצות הברית

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) גינתה אמש (שישי) את ניסיון ההפיכה בוונצואלה בחסות ארצות הברית. כך הוחלט בתום ישיבת הוועד המרכזי של המפלגה שנערכה אתמול בחיפה. מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, התייחס באריכות לניסיונותיו ממשל טראמפ לערער על הסדר הציבורי ואת כלכלת ונצואלה זאת, במטרה להשיב את המדינה הלטינואמריקאית להגמוניה האימפריאליסטית האמריקאית.

2019-01-26_164815

נשיא ונצואלה ניקולס מנדורו בעת שנשא נאום בבית המשפט העליון בקראקס (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

יצוין שבכל העולם גובר גל המחאות נגד ההתערבות הבוטה של ארה"ב בענייניה הפנימיים של ונצואלה. בעשרות מדינות נערכו הפגנות ומחאות ואף פורסמו גילויי דעת נגד צעדיו של הממשל. אחד המנשרים פורסם אמש על ידי 70 אנשי רוח מהבולטים בארה"ב ובראשם פרופ' נועם חומסקי. גם הסנאטור האמריקאי ברני סנדרס קרא לנשיא "להפסיק את מדיניות ההפיכות הצבאיות. יש ללמוד מהניסיון העבר ולחדול מלהתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות אמריקה הלטינית כפי שנעשה בעבר בצ'ילה, גואטמלה, ברזיל והרפובליקה הדומיניקנית".

נשיא ונצואלה הסוציאליסטי, ניקולס מדורו, התייחס למצב הפוליטי שנוצר בנאום לאומה לאחר הניסיון להדיחו ולהחליפו במנהיג הימין חואן גואיידו. מדורו נשא נאום בטקס בבית המשפט העליון במדינה. "דונלד טראמפ רוצה לשים ממשלה לא חוקית מטעמו בוונצואלה", תקף מדורו. "הוא רוצה להראות שהוא שולט באמריקה הלטינית. שיתוף הפעולה בין האזרחים לצבא מבטיח את האחדות הלאומית". הנשיא המכהן מיהר להאשים את ארצות הברית בהתערבות בענייניה הפנימיים של ארצו והודיע על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם וושינגטון.