מק"י: לבלום את הבריונות האמריקאית ואת חרחורי המלחמה של ישראל בסוריה

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) קוראת לכל הכוחות השפויים באזור ובעולם לצאת מיד לבלימת הבריונות האימפריאליסטית האמריקאית באזור, להשתיק את תופי המלחמה בוושינגטון, בלונדון ובפאריס ולעצור את ההרפתקה ההרסנית בסוריה.

2018-04-13_194951

הפגנה שנערכה אתמול בניו יורק נגד ההתערבות הצבאית האמריקאית בסוריה. ביומיים האחרונים נערכו עשרות הפגנות ומחאות ברחבי ארה"ב נגד מדיניות הנשיא טראמפ בסוריה (צילום: אנזוור)

האיום של ארה"ב לתקוף בסוריה נועד לסחוט הישגים בדמות התכנית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לצאת מהסכם הגרעין עם איראן, מחד, ולכפות את "עסקת המאה" בשיתוף פעולה עם ישראל וסעודיה ולחסל את השאלה הפלסטינית, מאידך. איום זה מגיע לנוכח כישלון ארגוני הטרור ששימשו כלי שרת בידי ארה"ב ובעלי בריתה, ולאחר קריסת מנגנון הטרור הגלובלי שנבנה והוחדר לסוריה בחסות ארה"ב, סעודיה, קטאר, טורקיה וישראל.

מק"י מגנה בחריפות את חרחורי המלחמה של ממשלת ישראל, את התקיפות האחרונות של ישראל בסוריה ואת האיום להצטרף למהלך תוקפני של טראמפ. מק"י מגנה את הפשעים של ממשלת נתניהו נגד המפגינים הפלסטינים ברצועת הגבול בעזה ואת ההרג הסיטונאי בדם קר, וקוראת לציבור הישראלי להתעורר ולהתנגד למדיניותה של ממשלת הימין שמסכנת את גורלם ואת ביטחונם של האזרחים.

מק"י מזהירה כי ההאשמות על שימוש בנשק כימי בסוריה מזכירות האשמות של ארה"ב ושל מדינות אחרות להצדקת מלחמותיה התוקפניות בעיראק ולוב, שהתבררו כשקריות ומסולפות. מק"י תומכת בחקירה בינלאומית שקופה ועצמאית כדי לגלות את האמת: האם נעשה שימוש בנשק כימי? מי עשה שימוש? מי העליל? ומי מזיל דמעות תנין על העם הסורי לאחר שנים של תמיכה ישירה ועקיפה בארגוני הטרור הפונדמנטליסטים. מק"י חוזרת וקוראת למאבק עיקש ומשותף לפירוז המזרח התיכון מנשק כימי ביולוגי וגרעיני לרבות בישראל .

מק"י קוראת לכל כוחות השלום בארץ, באזור ובעולם לצאת למאבק ולבנות חזית ציבורית בינלאומית לבלימת הבריונות האמריקאית ולעצור את ההידרדרות למלחמה שמהמרת על גורל עמי האזור, מסכנת את הביטחון העולמי ועלולה להצית עימות גרעיני.