מק"י חד"ש: מכתב השמיניסטים – סטירה למדיניות סרבנות השלום של ממשלת הימין

לשכת חד"ש קיימה ישיבה משותפת עם לשכת מק"י ביום שישי האחרון ובה התקבלו ההחלטות הבאות:

1. חד"ש מברכת על העמידה האמיצה של תושבי עין מאהל שהכשילה את הפארסה של "הוקרת התודה לנתניהו", שבה השתתפו רק 3 ראשי רשויות מקומיות ערביות. השלטון ועושי דברו מנסים להחזיר את הציבור הערבי לימי הממשל הצבאי הזכורים לרעה, בהם צריך היה לבחור בין זכויות יוםיום לזכויות לאום. הקשר בין הציבור הערבי ונבחריו לבין השלטון המרכזי מבוסס על יחסים פוליטיים ומקצועיים שמחברים בין עניינים וזכויות אזרחיות לבין השאלה הלאומית. השגת ומימוש זכויות ייעשו על בסיס אזרחות שווה, ולא על בסיס התרפסות כנתינים.

2. חד"ש מברכת את המאבק העממי של העם הפלסטיני בשטחים הכבושים נגד הכרזת נשיא ארה"ב טראמפ בעניין ירושלים. חד"ש מגנה את הדיכוי הברוטאלי של צבא הכיבוש נגד נשים, גברים וילדים פלסטינים, כמו במקרה של הנערה עהד תמימי שהפכה סמל של עשרות ילדים ונערים פלסטינים הכלואים במתקני הצבא. חד"ש רואה בחיוב את התפתחות עמדת ההנהגה הפלסטינית כלפי ארה"ב ותפקידה בתהליך המדיני באזור. חד"ש מברכת על ההפגנות והמחאות שקיימו סניפי חד"ש, מק"י ובנק"י בכל הארץ, ועל תפקודה של ועדת המעקב העליונה ושל הוועדים העממיים בעניין זה. חד"ש מגנה את ניסיונות המשטרה ועיריית נצרת להפריע ליוזמת סניף בנק"י בעיר לצייר ציור קיר בכניסה למועדון חד"ש בנצרת.

2018-01-01_194340

3. חד"ש מברכת על "מכתב השמיניסטים" לשנת 2017, עליו חתמו 63 צעירות וצעירים יהודים שהכריזו על סירובם להתגייס לצבא הכיבוש ולהיות חלק מדיכוי העם הפלסטיני, וקראו לבני גילם להצטרף אליהם. מכתב זה הוא סטירה מצלצלת למדיניות סרבנות השלום, פעמון אזהרה מפני הפשיזם והמיליטריזם ושביב של תקווה לכל שוחרי השלום הצודק והקיום המשותף בין שני העמים.

4. חד"ש מגנה את ההסתה של הממשלה וח"כים מהימין נגד הציבור הערבי ואת המתקפה הפשיסטית על חברי הכנסת של חד"ש והרשימה המשותפת. הציבור הערבי דבק בעמדתו נגד הכיבוש ובמאבקו המשותף לצד כל הכוחות המתקדמים בחברה הישראלית למען סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית, בצד מדינת ישראל.

5. חד"ש רואה בנתוני של דו"ח המועצה לשלום הילד ולפיהם 33% מהילדים בישראל ו-66% מהילדים הערבים בישראל חיים מתחת לקו העוני – אות קין על מצחה של ממשלת ישראל, ושל מדיניות הקפיטליזם הפראי. עוני מרוד הוא צדו האחר של מטבע העושר המופרז והחזירי של חופן טייקונים שאותם משרתת הממשלה, ומעדיפה את האינטרסים שלהם על פני האינטרסים של המוני העובדים, הנשים, הסטודנטים והילדים, היהודים והערבים. חד"ש מתנגדת להפרטת חברת החשמל ותאגידי המים. ההפרטה תבוא לא רק על חשבון עובדי השירות הציבורי, אלא על חשבון ציבור האזרחים כולו. שירותים בסיסיים יהפכו לסחורה הכפופה לכוחות השוק ולאינטרסים של ההון.

6. חד"ש רואה בחומרה רבה את מאמצי הקואליציה להעביר חקיקה גזענית ואנטידמוקרטית, וחקיקה שמנציחה את הכיבוש וההתנחלויות, לרבות "חוק ההמלצות" שנועד לחפות על פרשות השחיתות של נתניהו ועוזריו. יציאתם של רבבות להפגנות בת"א ובכל רחבי הארץ הוא הזדמנות לפוליטיזציה של המאבק בשחיתות ושל הקשר בין השחיתות השלטונית ומדיניות ההתנחלות בשירות בעלי ההון.

7. לשכת חד"ש קוראת לכל הסניפים להתחיל בהכנות לבחירות המוניציפליות באוקטובר 2018. לבחירת מועמדי חד"ש בנצרת ובסכנין, מוסעב דוח'אן וד"ר ספוואת אבו ראיא, יש הדים חיוביים עד כה. חיזוק הייצוג וההשפעה של חד"ש בשלטון המקומי היא התשובה הפוליטית למאמצי הממשלה לייצר הנהגה פוליטית מעוותת ברשויות המקומיות הערביות. בהקשר זה, חד"ש מגנה את המתקפה על ראש עיריית שפרעם ויו"ר סיעת חד"ש זוהיר כרכבי, על רקע התנגדותו לניצול משאבי העיר לצרכים פוליטיים ואלקטורליים.

8. חד"ש קוראת לעשות כל מאמץ לשמור ולפתח את הרשימה המשותפת, לאחר סיום התחייבויות הסכם הרוטציה. בשלב זה נדרש לתקן את הבעייתיות שנוצרה בהרכב הסיעה. הלשכות אישרו את גילוי הדעת המוצע בידי ארבע הסיעות וועדת ההסכמה.