מק"י וחד"ש: ראש הממשלה דוחף למלחמת דת בעקבות הפרובוקציה באל-אקצא; שני הרוגים בירושלים

נער פלסטיני בן 17 נהרג אחה"צ (שישי) מירי כוחות הביטחון במהלך עימותים בשכונת ראס אלעמוד במזרח ירושלים. על פי דיווח ב"מרכז המידע הפלסטיני" מדובר בנער תושב שכונת סילוואן ושמו מוחמד מחמוד שראף. הרוג נוסף מירי של כוחות הביטחון נרשם באטור: מחמוד אבוגאנם.

יצוין שהמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמו בצהריים גילוי דעת לפיו הן מגנות את החלטות ממשלת ישראל בעניין הצבת מגנומטרים בכניסה למסגד אלאקצא – "דבר המהווה פרובוקציה בוטה ופגיעה בחופש הפולחן וניסיון לשנות את הסטטוסקוו במקומות הקדושים, כחלק ממדיניותה של הממשלה הפונדמנטליסטית המונהגת ע"י בריוני ההתנחלות, הסיפוח ובניית 'המקדש השלישי'".

עוד נמסר ממק"י וחד"ש: "אנו מזהירים מפני ניסיונותיה של ממשלת נתניהו לדחוף למלחמת דת ולטשטש את מהות הסכסוך בין הכיבוש לבין העם הנכבש, בין היתר כדי להסיח את הדעת מהמשבר הפוליטי ומחקירות פרשות השחיתות. הממשלה נושאת באחריות להשלכות המסוכנות של המדיניות המטורפת הזו. כמו כן אנו מזהירים מפני הפרובוקציות וההתנכלות לתושבים הפלסטינים בעיר." מק"י וחד"ש מדגישות כי מהות הפתרון הוא סיום הכיבוש בכל השטחים הכבושים משנת 1967, ושירושלים המזרחית תהיה בירת המדינה הפלסטינית, תוך כיבוד חופש הפולחן לבני כל הדתות בעיר.

ארגון הסהר האדום הפלסטיני דיווח בצהריים על שמונה פצועים בעימותים בין מתפללים לבין כוחות משטרה ומג"ב בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. לדברי הארגון המשטרה מנעה מצוותי הרפואה גישה לפצועים במקום ואלה פונו בידי חבריהם, שבכמה מקרים גררו אותם בידיהם עד לאמבולנסים שחנו במרחק. כוחות המשטרה פיזרו את המתפללים בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות, בהם גם רימוני הלם. ארגון הסהר האדום הפלסטיני דיווח אמש כי 42 פלסטינים נוספים נפצעו בעימותים עם שוטרים בשער האריות. על פי הדיווח ארבעה מהפצועים הם עובדי הארגון.

יצוין ששני חברי כנסת מסיעת חד"ש: ח"כ עאידה תומאסלימאן ויו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה, ביקרו בעיר העתיקה בירושלים ועמדו מקרוב על ההתפתחויות, הקשיבו לעדויות התושבים והתרשמו מקרוב מההתנכלויות של כוחות הביטחון לתושבי העיר.

2017-07-21_162926

כוחות מג"ב נגד תושבים במזרח ירושלים (צילום: אל אתיאחד)

ח"כ תומאסלימאן אמרה בתום הסיור: "הצעדים הדרסטיים שמבצעת ממשלת ישראל הינם חסרי תקדים ומהווים פגיעה חמורה בצורת החיים של התושבים הפלסטיניים בעיר הכבושה. כוחות הביטחון הפכו את העיר העתיקה לשטח צבאי סגור תוך הפרה בוטה של כל המנהגים והחוקים הבינלאומיים ופגיעה חמורה בחופש התנועה והפולחן של תושבי העיר, ישראל מובילה צעדי ענישה קולקטיביים נגד הפלסטינים שתביא לעוד מעגלי דמים ונזק רב לעמי האזור".

עוד היא קראה "להסיר לאלתר את כל ההגבלות החדשות שהוצבו על התושבים הפלסטינים, ממשלת ישראל מובילה לעוד מעגל דמים שיסכל כל סיכוי לפתרון מדיני. ירושלים המזרחית הכבושה הינה בירתה העתידית של המדינה הפלסטינית, ולעם הפלסטיני הזכות המלאה והיחידה לשלוט ברחבי העיר ובמקומותיה הקדושים. אם דוחקים מישהו לפינה, אין פלא שיתנגד בחזרה. ממשלת ישראל דוחקת את העם הפלסטיני לפינה ורק היא תישא באחריות לכל ההשלכות וההסלמה. לעם החי תחת כיבוש יש את הזכות המלאה להתנגד".