מק"י וחד"ש קוראות להצלחת הרשימה היהודית-ערבית בבחירות להסתדרות המורים

ראשי מק"י וחד"ש קוראים להצלחת רשימת המורים היהודיתערבית המתמודדת בבחירות הסתדרות המורים. כ-120 אלף עובדי הוראה אמורים להשתתף מחר (שלישי) בבחירות לראשות הסתדרות המורים. מדובר באחד האיגודים המקצועיים הגדולים והוותיקים בישראל, המאגד בתוכו את מורות ומנהלות בתי הספר היסודיים, הגננות, מורות האולפנים, המכללות להוראה, וכן גננות, מפקחות, מנהלי מחלקות חינוך וגמלאי מערכת החינוך. יצוין שאותיות הפתק של רשימת חד"ש בבחירות הן ר"פ, בעברית או בערבית.

2017-05-15_201044

חברי וחברות הסתדרות המורים יבחרו באחת משמונה הסיעות המתמודדות, וספירת הקולות תקבע את הרכב 401 החברים בוועידת הסתדרות המורים, שתתכנס לאחר הבחירות ותבחר את המזכ"לית הבאה. בנוסף תיספר ההצבעה בפילוח גיאוגרפי, ותקבע את ועדי הסניפים, כאשר כל ועד יבחר לאחר הבחירות את יו"ר הסניף.

שתי נשות חינוך הכריזו על מועמדותן לתפקיד המזכ"ליושבת הראש המכהנת יפה בן דוד, העומדת בראש סיעת אמ"י ונהנית מתמיכתן של שש סיעות נוספות, וגילה קליין, העומדת בראש סיעת האופוזיציה נח"ל. סיעות נוספות שמתמודדות בבחירות הן סיעת חד"ש (ר"פ) בראשות חלאילה מאופק, סיעת הגננות (ג"נ) בראשות לילי פוקמונסקי, סיעת המורים הדתיים (ד') בראשות גד דיעי, סיעת הגמלאים (ו') בראשות ברוריה שכטר, סיעת י"ס בראשות אזבארגה גומעה וסיעת מ"ה בראשות סופיאן מוסא.

ההצבעה תתבצע באמצעות קלפיות ניידות במוסדות החינוך, וקלפיות נייחות בסניפי הסתדרות המורים ובמקומות נוספים. כל החברים והחברות יכולים להצביע בכל קלפי נייחת, והקלפיות הניידות מיועדות להצבעת מורים במקום העבודה בלבד. מי שיצביע בקלפי ניידת או בקלפי נייחת שאינה בתחום מגוריו יעשה זאת באמצעות מעטפה כפולה עם זיהוי שמו, והמעטפה תצורף לספירת הקולות בקלפי של אזור מגוריו. חשוב לציין כי הקולות ייספרו במרוכז על פי אזור המגורים, כלומר לא תתבצע כל ספירת קולות של עובדי מוסד חינוכי מסוים. באתר הבחירות של הסתדרות המורים ניתן לוודא זכות הצבעה, ולראות את מיקומי הקלפיות הנייחות, מסלולי הקלפיות הניידות ושעות פעילותן.

לדף ההנחיות ליום הבחירות:

http://www.itu.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/ellectday.pdf

לרשימה "מדוע אצביע לרשימת חד"ש בהסתדרות המורים", שכתב איתן קליניסקי ושפורסם בגיליון "זו הדרך" המיוחד של ה-1 במאי (עמ' 4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2017break/04/G16_2017.pdf