מק"י וחד"ש: פליציה לנגר – לוחמת עיקשת נגד הכיבוש ולמען אחוות עמים

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) אבלות, יחד עם כל הכוחות המהפכניים והמתקדמים בעולם, עם כוחות השלום בישראל ועם התנועה הלאומית הפלסטינית, על לכתה של עורכת הדין והלוחמת האינטרנציונליסטית העיקשת פליציה לנגר, שמתה ביום חמישי האחרון בגרמניה בגיל 88 שנים, לאחר שאת מרביתן העבירה במאבק נגד הכיבוש ולמען אחוות העמים.

2018-06-23_182806

פליציה לנגר, יאסר עראפת ותפיק טובי (צילום ארכיון: אל אתיחאד)

מק"י וחד"ש רואות בלכתה של לנגר אבידה גדולה לכל הכוחות המתקדמים הנאבקים למען שלום צודק, המבוסס על כיבוד זכות ההגדרה העצמית של העם הערבי הפלסטיני ועל הקיום המשותף בין שני העמים. מק"י וחד"ש גאות שהן היוו משך עשרות שנים בית פוליטי לכל שוחרי הצדק הערבים פלסטינים והיהודים ישראלים. מק"י וחד"ש תפעלנה להנציח את זכרה של פליציה לנגר ואת מאבקה העקבי למען חרות העם הערבי הפלסטיני ולמען העתיד המשותף של שני העמים בארץ.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר "איבדנו את עורכת הדין פליציה לנגר לוחמת חירות למען הפלסטינים בשטחים הכבושים. לצד 'הספרייה הירוקה' ו'הסיפורים האהובים' של הילדים. היינו יושבים במטע סביב אמא, שקראה לנו את הספר 'אלו הם אחיי' של פליציה לנגר. זהו ספר שתיעד את חיי המעצר והעמידה האיתנה של האסירים הפלסטינים. בסוף הספר תמונה בלתי נשכת של תאופיק זיאד נואם ביום האדמה. על הכרך האחרון סלימאן אלנג׳אב עונה על השאלה: 'מה הצליחו להוציא ממך בחקירה?' והוא משיב: 'שמי, כפרי.. ומספר תעודת הזהות!'/ ספר מכונן, ספר של מאבק. כל מילות ההספד לא מספיקות, חברתנו היקרה פליציה לנגר".

חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) מסרה עם היוודע דבר מותה של עו"ד לנגר: "הלכה לעולמה אישה מדהימה. משפטנית רודפת צדק וקומוניסטית אמיצה אשר שחתה נגד הזרם כל חייה. פליציה לנגר הגנה על מאות אסירים פלשתינים בבתי משפט צבאיים עד שהשתכנעה שהיא בזה תורמת למצג השווא כאילו בתי משפט צבאיים באמת מקיימים משפטי אמת. אישה גדולה ולוחמת אמיתית. יהיה זכרה ברוך".

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) "הצטערתי מאד לשמוע על מותה של לוחמת זכויות האדם, עורכת הדין פליציה לנגר. אחרי המלחמה ב-1967, היא התגייסה לחשוף ולתעד פגיעה בזכויות אדם בשטחים שנכבשו. כעורכת דין היא עתרה וייצגה המוני עצורים פלסטינים באולמות של בתי המשפט הצבאיים. בימים שבהם לא האמינו לטענות על עינויים בחקירות היא הייתה הראשונה להוקיע אותם. פליציה לנגר הייתה מופת של אומץ, מסירות ומחויבות, וראתה כאחת ממשימות חייה לעזור לבנות גשר מעל תהומות השנאה בין העמים. בימים האחרים שעוד יבואו, ימי השלום, יקראו על שמה רחובות וכיכרות".