מק"י וחד"ש על המלצת המשותפת על גנץ לראשות הממשלה: כדי לשים קץ לעידן נתניהו

נציגי הרשימה המשותפת המליצו אמש (ראשון) על יו"ר כחול לבן בני גנץ בפגישת ההתייעצות שקיימו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא. כל נציגי הרשימה המשותפת הגיעו, מלבד נציגי בל"ד המתנגדים להחלטה שהתקבלה להמליץ על גנץ. יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר כי החלטה זו התקבלה "כי אנחנו רוצים לשים קץ לעידן נתניהו".

נציגי הרשימה המשותפת, אמש, בשיחה עם הנשיא ראובן ריבלין (צילום: לע"מ)

לקראת הפגישה עם הנשיא, פרסמו אתמול המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשוויון ולשלום (חד"ש) הודעה משותפת תחת הכותרת: "צו השעה – לשים קץ לעידן ונתניהו". להודעה נאמר:

מק"י וחד"ש תומכות בהחלטת הרשימה המשותפת להמליץ לנשיא המדינה להטיל על ח"כ גנץ להרכיב את הממשלה, כדי לסתום את הגולל על אפשרות הרכבת ממשלת ימין קיצוני או כל ממשלה אחרת בראשות נתניהו.

החלטה קשה זו שנידונה במוסדות מק"י וחד"ש ושאר מרכיבי הרשימה המשותפת, אינה משמעותה שמפלגת כחול לבן מציעה חלופה אמיתית לליכוד ולנתניהו – אלא מבטאת את העמדה ולפיה נתניהו הוא הגרוע ביותר והמסוכן ביותר לציבור הערבי, לאושיות הדמוקרטיה, לשאלה הפלסטינית ולמצב האזורי כולו. עוד מבטאת החלטה זו את רצונו העז של הציבור הערבי ושל הכוחות הדמוקרטיים לשים קץ לעידן נתניהו זו מטרה נשגבת שאין חולקין ואין עוררין על קדימותה, נכונותה ונחיצותה.

מסמך העמדות והדרישות שהציגה הרשימה המשותפת, הן בפן המדיני והן בפן האזרחי, הוא הערובה לסילוק מדיניות נתניהו ולא נתניהו האיש בלבד. לכחול לבן לא יהיה מנוס מלהתייחס לדרישות חצי מיליון בוחרים. החל מהפסקת ההתנחלויות והסיפוח בשטחים הכבושים והכרה בזכויות העם הפלסטיני לפי החלטות האו"ם, דרך ביטול חוק הלאום וחוק קמיניץ ותכנית ממשלתית למיגור האלימות והפשיעה המאורגנת, וכלה בזכויות חברתיות ואזרחיות.

מק"י וחד"ש מדגישות כי השמירה על אחדות הרשימה המשותפת, על דרכה ועל יכולתה להשפיע ולענות על מאווייהם של חצי מיליון בוחרים שנתנו בה אמון כל זה מחייב את כל השותפים לשמור על כללי העשייה המשותפת, הרחק מחצאי עמדות וריקוד בכל החתונות.