מק"י וחד"ש: נתניהו מנצל את הקורונה כדי לפגוע במערכת המשפט ובזכויות הפרט

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) הזהירו היום (ראשון) מפני ניצול ראש הממשלה נתניהו את משבר נגיף הקורונה כדי לפגוע במערכת המשפט ובזכויות הפרט, בחסות תחושת החירום הפוקדת את הציבור. בהודעה המשותפת נאמר כי החלת תקנות שעת חירום על בתי המשפט באופן שימנע את פתיחת משפט נתניהו והפעלת מעקב על אזרחים – "אלה צעדים מסוכנים שמבוצעים בידי ראש ממשלה שלא בוחל בשום אמצעי כדי להמשיך לאחוז בכס השלטון, למרות שאין לו רוב בציבור".

כמו כן, מק"י וחד"ש ברכו את צוותי הרפואה היהודים והערבים העומדים בחזית המאבק במחלה, ומשרתים את בני האדם באשר הם, "בזמן שראש הממשלה שבעידנו הידרדרה מערכת הבריאות למשבר כרוני חריף, מסית יומם וליל נגד כשני מיליון אזרחים ערבים ונגד הלגיטימיות שלהם במרחב הציבור ובזירה הפוליטית".

מק"י וחד"ש מזהירות מפני גלגול מחיר המשבר על ציבור העובדים ושכבות הביניים, באמצעות פיטורי עובדים או נגיסה בזכויותיהם ובחסכונותיהם. בנוסף יש לקדם תמיכה משמעותית בעצמאים, פרילנסרים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים. מק"י וחד"ש הדגישו כי "צו השעה היה ונותר להפיל את נתניהו, ומזהירות מפני כינון "ממשלת אחדות" בשותפות עם נתניהו ועם הימין הפשיסטי".