מק"י וחד"ש מגנות את הפיגוע הרצחני בכנסיות במצרים: 'יש למגר את הטרור'

מק"י וחד"ש גינו אמש (ראשון) את הפיגוע הרצחני בכנסיות במצרים. בפיגועים בערים טאנטה ואלכסנדריה נהרגו יותר מ-40 בני אדם. מוקדם יותר, פרסם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודעה שבה קיבל את אחריותו על המתקפה והזהיר מפני מתקפות נוספות נגד הנוצרים במדינה. בהודעה הרשמית, זוהו המחבלים המתאבדים בשמות אבו אלברא אלמסרי, שפוצץ עת עצמו בכנסיה באלכסנדריה, ואבו איסחאק אלמסרי, שאחראי לפיגוע בעיר טאנטה, מצפון לקהיר.

2017-04-10_163714

הכנסייה בטאנטה בה התפוצץ מחבל של דאעש (צילום: אל אתיחאד)

בחודשים האחרונים שלוחת דאעש במדינה שמה על הכוונת את המיעוט הנוצריקופטי, שמונה כ-10% מכלל אוכלוסיית מצרים כ-90 מיליון איש. בפברואר נורו למוות לפחות שבעה נוצרים בסיני, ומאות מהם נמלטו מחצי האי. בדצמבר נהרגו 25 בני אדם בפיגוע התאבדות של פעיל דאעש בקתדרלה הקופטית בקהיר.

לדברי מק"י וחד"ש "הפיגועים לא היו מתרחשים ללא העידוד ואווירת ההתססה בבית הגידול של האימפריאליזם, הריאקציה הערבית וכל המשטרים האפלים התומכים בטרור. מטרת הפיגועים, בסמוך לחג הפסחא, היא לפלג את העם המצרי ואף להפחיד אותו. הטרור דאעשי פועל בכל מקום, בכנסיות, במסגדים ובשווקים, מה שמוכיח שמטרתו היא שפיכת דמים והטלת אימה".

עוד מגדישות מק"י וחד"ש ש"דאעש וארגוני טרור אחרים שואבים את כוחם מהאידיאולוגיה הווהאבית. על עמי העולם והאזור להיאבק יחד כדי למגר את הטרור ותומכיו; ולעשות את כל מה שניתן כדי שעמי המזרח התיכון לא יפלו במלכודת הפילוג העדתי. הלב שלנו עם העם המצרי, וכל העמים הערביים שדמם נשפך יוםיום". על פי ידיעה שפורסמה הבוקר ב"אל אתיחאד", גם ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל פרסמה הודעת גינוי בעקבות הפיגועים הרצחניים.