מק"י וחד"ש: לא כל ביקורת על ישראל היא אנטישמיות

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) מגנות את הניצול הפוליטי הציני שעושה ממשלת נתניהו ביום השואה הבינלאומי, כדי להצדיק את מדיניותה. שרי הממשלה מכתימים כל ביקורת על מדיניות ישראל וממשלתה, במיוחד על המשך הכיבוש וההתעמרות בפלסטינים בשטחים הכבושים, באנטישמיות.

2016-01-28_194318

חובש הצבא האדום יחד עם קבוצה של ניצולי מחנה אושוויץ' יממה לאחר השחרור (צילום ארכיון: סוכנות טאס)

מק"י וחד"ש מוקיעות כל גילוי של גזענות, לרבות אנטישמיות. הלקח ההיסטורי העיקרי מזוועות השואה ומלחמת העולם השנייה, הוא שאסור להשלים ואסור לשתוק כאשר הגזענות והפשיזם מרימים ראש. ההידרדרות הנוכחית, אותה מובילה הממשלה בגאון, דוחפת חלקים נרחבים בחברה הישראלית אל תיאוריות ופרקטיקות גזעניות ואפלות.

מדיניות ממשלת נתניהו, שמתבססת על הפחדה ועל "לעד על חרבנו נחיה", היא מדיניות הרת אסונות, שמלבה את הגזענות והשנאה בין שני העמים, בשירות ברית ההון והמתנחלים.

מק"י וחד"ש מזהירות מפני הדריכה הגסה על ערכי הדמוקרטיה, וקוראות לכל האמנים, אישי הרוח, המורים ולכל הכוחות השפויים בחברה הישראלית, להגביר את המאבק היהודיערבי המשותף להגנת המרחב הדמוקרטי.

יצוין שיום השואה הבינלאומי נקבע ביום שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי חיילי הצבא האדום ב-27 בינואר 1945. מפקד היחידה הסובייטית ששחררה את 7,500 הניצולים היה מאיור (רב סרן) בצבא האדום ממוצא יהודי: אנטולי שפירו.