מק"י וחד"ש: הזמנת המשותפת למו"מ עם גנץ היא סימן חיובי; ח"כ עודה: יש לנו דרישות לגיטימיות

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמו אמש (חמישי) הודעה לפיה הן רואות בכישלונו של נתניהו להרכיב ממשלה התפתחות חיובית, לאחר עשור של החזקת הימין הקיצוני במושכות השלטון בישראל.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בעת שהטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ה-35 על ח"כ בני גנץ (צילום: לע"מ)

עוד נאמר בהודעה: "זה לא היה קורה ללא המשקל הפוליטי הכמותי והסגולי של הרשימה המשותפת, של הציבור הערבי ושל הכוחות המתקדמים היהודים. שכן גוש הימין שמונה 55 חברי כנסת מבטא רוב יהודי שתומך בנתניהו, ואילו גוש 'המרכזשמאל' מונה 44 ח"כים בלבד. כלומר שמשקל הציבור הערבי היה מכריע במניעת ממשלה נוספת בראשות נתניהו".

כמו כן, מק"י וחד"ש מגנות בתוקף את "מסע ההסתה הגזעני שמנהלים נתניהו והימין נגד הרשימה המשותפת בניסיון לכרסם בלגיטימיות הפוליטית שלה ולמנוע ממנה להשפיע על גורל הממשלה. מק"י וחד"ש מזהירות מפני הסתה זו, שמזכירה את ההסתה הפרועה כלפי רה"מ לשעבר יצחק רבין בשנות התשעים, בשל הסתמכות ממשלתו על קולות האזרחים הערבים – הסתה שהביאה לרצח בשנת 1995".

מק"י וחד"ש רואות בהזמנה של יו"ר כחוללבן, ח"כ בני גנץ לרשימה המשותפת
"
סימן חיובי, תהא תוצאתו אשר תהא, מבחינת היות נציגי הציבור הערבי והכוחות המתקדמים היהודים שחקן לגיטימי ומשפיע בזירה הפוליטית והפרלמנטרית. מק"י וחד"ש קוראות לכל מרכיבי הרשימה המשותפת לשמור על עמדה פוליטית מאוחדת לטובת המאבק לשלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי, הרחק מלהיות בכיס של גנץ מחד, והרחק מבידוד עצמי מאידך".

עוד רואות מק"י וחד"ש בחומרה את ממצאי התחקיר של הוועד הציבורי נגד עינויים, ולפיהם מח"ש לא חקרה ברצינות את הירי בכדור ספוג ביו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה במהלך הריסת הכפר אום אלחיראן בנגב בינואר 2017. מק"י וחד"ש רואות במשטרה ובממשלה אחראיות לסקנדל הזה, ומטילות עליהן את האחריות למה שעלול לקרות בעקבות ההסתה של הימין ושל נתניהו נגד נבחרי הציבור הערבי בכלל, ונגד החבר איימן עודה בפרט".

על כך הוסיף אמש ח"כ עודה: "עידן נתניהו התחיל בסיום הגוש החוסם בשנת 1996, וניתן לסיימו אך בהקמת גוש חוסם. לנו יש את האומץ. אבל כחול לבן רחוקים באופן עקרוני ואין להם את האומץ לכך, בינתיים. אנחנו מוכנים להציג את העמדות הפוליטיות שלנו, ובעיקרן השלום, ודרישותינו כמו ביטול חוק קמיניץ, לנצח את הפשיעה וההכרה בכפרים הבלתי מוכרים בנגב ותכנית כלכלית כוללת".