מק"י וחד"ש בעקבות ביקור קורץ: הימין הלאומני האירופי – שותפו הטבעי של נתניהו

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) רואות בביקורו של הקנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ בישראל ביטוי חדש לאופייה הפשיסטי המסוכן של ממשלת נתניהו, המוצא בכוחות הימין האירופי הנוטים לאנטישמיות ואסלאמופוביה שותפים טבעיים.

2018-06-11_200320

קורץ מבקר בכותל, אתמול (צילום: לע"מ)

עוד נאמר בהודעה שפורסמה אתמול (ראשון) ש"הברית של ממשלת נתניהו עם ממשל טראמפ, עם משטרי המפרץ בהנהגת סעודיה ועם הימין האירופי, מבטאת את עומק המשבר וחוסר היכולת להציג פתרונות – והתגברות מדיניות של שיסוי, לאומנות, שוביניזם, הסתה וכרסום המרחב הדמוקרטי. מול בריתות ריאקציוניות כאלה, קוראות מק"י וחד"ש לאחדות בכוחות המתקדמים והדמוקרטיים בארץ, באזור ובעולם כולו, על בסיס ערכי השלום הצודק, השוויון, הדמוקרטיה והצדק החברתי".

יצוין שקנצלר אוסטריה ביקר אתמול בכותל המערבי בירושלים. בכך הפך לראש הממשלה השני בעולם המבקר באתר אחרי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנה שעברה. ביקורו של קורץ הוגדר כ"ביקור פרטי" כחלק מסיור הכנסיות בעיר העתיקה, אך הוא מהווה חריגה ממדיניות האיחוד האירופי המגדיר את מזרח ירושלים כשטח כבוש.מול בריתות ריאקציוניות כאלה, קוראות מק"י וחד"ש לאחדות בכוחות המתקדמים והדמוקרטיים בארץ, באזור ובעולם כולו, על בסיס ערכי השלום הצודק, השוויון, הדמוקרטיה והצדק החברתי.