מק"י וחד"ש בעקבות אישור חוק ההסדרה: להפוך את שנת הכיבוש ה-50 לנקודת מפנה

בעקבות אישור חוק ההסדרה על ידי הכנסת ביום שני האחרון, קוראות מק"י וחד"ש "להחרפת המערכה נגד ממשלת הימין ופשעיה, ולחידוש המאבק בכל החזיתות והכלים הלגיטימיים, כדי להפוך את שנת הכיבוש ה-50 לנקודת מפנה למען סיומו".

2017-02-08_212206

פעילי חד"ש ומק"י בהפגנת האלפים שנערכה במוצ"ש בתלאביב (צילום: זו הדרך)

עוד נאמר בהודעה "אישור חוק ההסדרה, המכוון להלבנת כל מאחזי ההתנחלויות, מהווה המחשה לאידאולוגיה הציונית הקולוניאליסטית המכוערת, שמעוניינת להקים לתחייה את משטר האפרטהייד שכבר חלפו ימיו. החוק הזה מאושר חודשים אחדים בלבד אחרי קבלת ההחלטה של מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות ואין בזה שום הפתעה. ממשלות ישראל מעולם לא נרתעו מחציית  הגבולות המוסריים ומעקיפת ההחלטות הבינלאומיות. הסכנה הגדולה הפעם מצויה בהתעלמותה הגסה של הממשלה מהמעצורים החוקיים בתוך ישראל – אלה של בג"ץ ואף אלה של היועץ המשפטי לממשלה עצמה!".

מק"י וחד"ש מצביעות על הקשר ההדוק בין החקיקה המעוניינת להשריש את הכיבוש וההתנחלויות לבין המתקפות על מה שנשאר מהמרחב הדמוקרטי השברירי בישראל: ממשלת הימין מבינה שיישום מזימותיה מחייב חיסול של כל מקור להטלת ספק במעשיה, ועל כן היא מנהלת מערכה אלימה נגד מערכת המשפט והתקשורת. בכך היא ממשיכה את מסעה במדרון חלקלק לעבר פשיזם ממשי".

מק"י וחד"ש חוזרות ומדגישות את החשיבות ההיסטורית והעכשווית בבניית חזית יהודיתערבית רחבה ביותר, המאחדת את כל הכוחות הפועלים בתוך ישראל נגד הפשיזם והאפרטהייד. "חזית זו תילחם למען הדמוקרטיה ועצירת הפשיזם, ובכך תשרת את האינטרסים האמיתיים של שני העמים החיים בארץ. על חזית זו לפעול למען שחרור העם בישראל, שבהשפעת שטיפת המוח של ההנהגה הציונית הנוכחית, מאמין בחשיבות המשך הכיבוש ובלגיטימיות שלו".

מק"י וחד"ש מדגישות שבקביל לבניית חזית זו, ישנה חשיבות אסטרטגית לשני מהלכים מקבילים: "הגברת המאבק העממי הפלסטיני ממוקד המטרה למען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67 ובירתה ירושלים המזרחית, עם הכרה בזכות השיבה לפליטים הפלסטינים. ובו בעת בניית רשת רחבה של תמיכה בינלאומית בעם הפלסטיני והמאבק שלו, הן מצד המוסדות הבינלאומיים הרלוונטיים והן מצד הכוחות הלוחמים למען החופש והצדק".