מקדמות סדר יום פמיניסטי בחד"ש

 

במפגש ראשון של נשים וגברים, המעוניינים לקדם סדר יום פמיניסטי של חד"ש ובתנועת חד"ש עצמה, הוחלט להשתתף בהפגנה לציון יום האישה הבינלאומי (שתתקיים בשבת, 7.3, בצהריים בתל-אביב) ולגייס אליה משתתפות/ים, וכן ליזום מפגש עם נשים פעילות בנצרת.

המפגש, שהתקיים ב-20.2  בתל-אביב, בנוכחות פעילה של 25 נשים וגברים, היה הראשון מסוגו לאחר הבחירות לכנסת. בבחירות אלה הגדילה חד"ש את ייצוגה, אך כפי שהדגישו רבות מהמשתתפות/ים, נותרה בעינה הבעיה החריפה של העדר נשים בסיעה שנבחרה.

תמר גוז'נסקי פתחה את המפגש בסקירה היסטורית קצרה של בניית חד"ש והנושא הפמיניסטי בחד"ש והציגה כמה הצעות לפעולה. את הדיון עצמו הנחתה נורית חג'אג', שהייתה המועמדת הששית ברשימת חד"ש לכנסת.

הנושאים העיקריים שהועלו בדברי המשתתפות/ים היו המקום של הנשים ושל הנושא הפמיניסטי בבניית שמאל חדש; המערכה נגד מנגנוני ההדרה של נשים והדרכים להבטחת ייצוג של נשים בחד"ש; המשימה של תיווך בין נשים לבין הח"כים של חד"ש, במטרה לקדם את פתרון הבעיות שמעסיקות אותן, וליזום הצעות חוק בכיוון הזה; שילוב הנשים בפריפריה בפעילות של חד"ש; הצורך בגיבוש אמירה פמיניסטית ייחודית של חד"ש כתנועה פוליטית-חברתית ובעיצובה של חד"ש כבית לנשים.

המפגש הבא של הקבוצה יתקיים ביום ו', 20.3, בשעה 10.30 באולם הגדה השמאלית, אחד העם 70, ת"א.

המעוניינות/ים להצטרף לרשת הקשר של הקבוצה הפמיניסטית בחד"ש יכתבו אל: info@hadash.org.il