מקבץ תערוכות חדשות בגלריה לאמנות אום אל-פחם

מקבץ תערוכותיחיד חדשות נחנך בשבת האחרונה בגלריה לאמנות אום אלפחם. במקבץ משתתפים האמנים וליד אבו שקרה, מחמוד קייס, לובנא עוידאת ודורון גזית, ולצידו נמשכת התערוכה של חנאן ארמלי חדאד.

האמן המנוח וליד אבו שקרה (צילום: אל ג'זירה)

בקומת הכניסה החדשה של הגלריה מוצגת תערוכה רטרוספקטיבית מיצירתו רבת השנים של האמן המנוח וליד אבו שקרה. בקומה הראשונה: תערוכת יחיד של מחמוד קייס, לצד פרויקט הגמר של לובנא עוידאת, בוגרת מכללת שנקר. בקומה העליונה בגלריה מוצגת תערוכה קבוצתית חדשה של אלא היתם, עאישה עראר, סוהא פרוג'ה וחנין חסדייה – ארבע אמניות שסיימו את לימודיהן בשנים האחרונות בפקולטה לאמנויות המדרשה.

ראויה לציון התערוכה הרטרוספקטיבית והמקיפה המציגה את יצירתו של וליד אבו שקרה (2019-1946) לאורך חמישים שנות יצירה. מעבר לכך, היא משקפת את מורשתו, אשר תהפוך לחלק מרכזי ובלתינפרד מהמוזיאון לאמנות עכשווית באום אל פחם.

אוצר התערוכה, פריד אבו שקרה, אחיו של האמן המנוח, מסר כי "היצירות מצלמות את נופי כפר מולדתו, ואז שבות ובוחנות אותם מחדש ממרחק, בגלותו בלונדון. הדפסי הנחושת שלו משקפים את נופי ארצנו אך באקלים אירופי בעל מאפיינים אירופיים רומנטיים. עבודות אלו מתכתבות עם המערב באופן שמעורר סקרנות וביקורת. וליד למד ציור בלונדון, שם בנוסף לפיתוח החשיבה והדמיון, פיתח טכניקה ושליטה באמנות ההדפס. הוא גייס את הגעגועים, הכיסופים והחששות על מנת להביע את חוויותיו ואת שפתו הייחודית. עוד מסר האוצר כי "מתוך פרידה ואהבה לעולמו ויצירותיו המוזיאון ייקרא על שמו של האמן – אחי, וליד אבו שקרה".

לובנא עוידאת, בוגרת מצטיינת של המחלקה לאמנות רבתחומית במכללת שנקר, נולדה וגדלה תחת הכיבוש הישראלי ברמת הגולן. בפרויקט הגמר שלה, המוצג כעת באום אלפחם, היא מתמקדת בעץ ובתפוח – חומרים טעוני משמעויות בהקשר החברתי והפוליטי המקומי. הגלריה לאמנות אום אלפחם פתוחה בימים ראשוןחמישי בשעות 9:00-16:00, וכן בימי שבת באותן שעות. בימי שישי הגלריה סגורה. התערוכה תנעל ב-22 בפברואר 2020.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב