מפלתו של ביבי בניסיונו להקים ממשלת ימין קיצוני – הזדמנות לסלקו סופית

החדשות הפוליטיות הטובות של השבוע האחרון הן כי ל"קוסם" בנימין נתניהו נגמרו הטריקים. מפלתו הצורבת בעת הרכבת ממשלת ימין נוספת בראשותו (ר' מאמר בעמ' 3) מלמדת שזו תחילת הסוף של דרכו הפוליטית.

2019-06-04_182620

החדשות הרעות הן שנתניהו לא יתנדב לשים קץ לשלטונו ההרסני הממושך. חייבים להפיל אותו.

הבחירות שייערכו ב-17 בספטמבר הקרוב יהיו הזדמנות בלתי חוזרת להבטיח את הסתלקותו הסופית מהפוליטיקה הישראלית ואת העמדתו לדין בתיקי השחיתות הרבים.

הפגנת האופוזיציה ההמונית, שנערכה ימים ספורים לפני החלטת הכנסת על פיזורה (29.5), מוכיחה כי ישנו קהל גדול ומגויס החפץ בכך.

השאלה המרכזית היא האם מפלגות האופוזיציה, כולן ללא יוצא דופן, יצליחו לגייס את מיליוני הקולות הנחוצים כדי לנצח את ברית הימיןמתנחליםחרדים.

שאלה נוספת היא האם מפלגת האופוזיציה המרכזית, כחול לבן, מסוגלת להתמודד עם פחדיה ואף עם חלק ממרכיביה, כדי לכרות ברית פוליטית עם האוכלוסייה הערבית והאזרחים היהודים המתקדמים ולשם כך להציב אלטרנטיבה ברורה – מעבר לסיסמה ולקו המנחה "רק לא ביבי". ההפגנה במוצ"ש ה-25 במאי הוכיחה שאכן זה אפשרי. האם הלקח נלמד? לא ברור.

כדי לצרוב בתודעתם של ראשי האופוזיציה הליברלית בישראל כי לא ניתן לנצח את נתניהו בקלפי ללא התגייסותה של האוכלוסייה הערבית ושל הכוחות המתקדמים בציבור היהודי, חיוני לשקם מכשיר פוליטי הנחוץ למימוש פוטנציאל גיוס המצביעים הרשימה המשותפת.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) ושותפיה בחד"ש מודעים לכך היטב. חד"ש קראה בסוף השבוע האחרון (31.5) לקיים מו"מ מהיר לצורך הקמת הרשימה המשותפת יחד עם תע"ל, בל"ד ורע"ם. כך החליטו לשכות חד"ש ומק"י בישיבה משותפת.

יו"ר רשימת חד"שתע"ל, ח"כ איימן עודה, מסר: "בכל מקום בו הייתי ביומיים האחרונים, כולם עצרו אותי וביקשו לבנות את הרשימה המשותפת מחדש. חד"ש קוראת עכשיו באופן רשמי להקמת הרשימה המשותפת. אני משוכנע שלמנהיגי המפלגות האחריות הדרושה להשלים את הקמת הרשימה בהקדם האפשרי".

ח"כ עודה אמר באותו יום שישי בכנס שנערך בתל אביב כי "בנימין נתניהו הבין את המשוואה היטב: שוויון הוא דמוקרטיה. לכן הוא הוציא מהמשוואה את האוכלוסייה הערבית. אני אומר לכם, לא הימין ירכיב את הממשלה. למטרה זו צריך שותפות אמיצה בין מנהיגים אמיצים. גם לי לא תמיד קל בקרב הציבור שלי. דרוש אומץ לשם כך. אנחנו רוצים להשפיע ולתרום את חלקנו, ולשם כך חיונית הקמתה קודם כל מחדש של הרשימה המשותפת".

" הגישה של גנץ וכחול לבן צריכה להשתנות על מנת שהציבור הערבי ירגיש שיש תועלת בכך שהוא ייצא להצביע. האנשים מזהים מי ימין א' ומי ימין ב', ולכן אנחנו צריכים להציב אלטרנטיבה ברורה ואמתית", אמר והוסיף: "חסרים לנו מנדטים ואנחנו יודעים איפה למצוא אותם. ייתכן שנגיע יחד ל-58 מנדטים, אבל רק בעזרת מסרים ברורים נוכל להגיע ל-61 מנדטים ויותר".

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019break/06/G22_2019.pdf