מפלה לליברמן בבג"ץ אבל הימין ינסה להשלים את המלאכה שלו ולפוצץ את טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני

 בג"ץ הורה הבוקר לשר הביטחון אביגדור ליברמן לאפשר כניסה של 90 פלסטינים לטקס זיכרון משותף לישראלים ולפלסטינים שצפוי להתקיים הערב (שלישי) בגן הוורדים בפארק גני יהושע בתל אביב. יצוין שאנשי הימין הפשיסטי, בהם הראפר "הצל", הבטיחו להגיע למקום ו"לפוצץ" את האירוע. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו תקף ליברמן: "בג"ץ יצר הבוקר שוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים. החלטת בית המשפט פוגעת ביום הכי ממלכתי ומאחד לעם ישראל. התוצאה הסופית: במקום איחוד, פילוג".

2018-04-17_203335

מארגני הטקס, שיוצגו בבג"ץ על-ידי עורכי הדין גבי לסקי ויובל יועז, מסרו: "אנחנו שמחים שבית המשפט הבהיר שגם לשר הביטחון יש גבולות ושאת חוש הטעם שלו הוא צריך להשאיר לעצמו. ליברמן לא יקבע למשפחות שכולות כיצד לציין את הכאב שלהן. טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני ייערך גם השנה בהשתתפות פלסטינים, ויהיה הגדול מאז נערך לראשונה לפני 13 שנה וכלל הציבור מוזמן לקחת בו חלק".

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני ה-13, שמארגנות תנועת "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות הישראלי- פלסטיני", יתחיל בשעה 21:00 בהשתתפות יותר מ-4,000 בני אדם. מלכתחילה היה אמור האירוע להתקיים בהיכל הספורט בחולון, אולם ברגע האחרון לטענת המארגנים חזרו בהם מנהלי המקום, והאירוע הועבר לפארק מתחת לכיפת השמיים. באירוע יישאו דברים הסופר וחתן פרס ישראל, דוד גרוסמן, ששכל את בנו אורי במלחמת לבנון השנייה וד"ר אמל אבו-סעב, אלמנתו של יעקוּב אבו אלקיעאן, שנורה למוות בעל ידי שוטרים בניסיון פינוי של הכפר שוטרים באום אל חיראן שבנגב בינואר אשתקד.

"אנחנו מאמינים שהמשפט 'במותם ציוו לנו את החיים' הוא לא רק סיסמה, אלא קריאה לפעולה", כתבו המארגנים. "אנחנו פועלים בכדי לשנות את המציאות ביחד, לממש את התקווה המשותפת לשלום, ולאפשר חיים לכל היושבים על פיסת האדמה הזאת".

מחד"ש נמסר ש"טקס המשפחות השכולות הוא מפגן של חיים נורמליים בארץ הזו, של הכרה של העמים זה בסבלו של זה, ושל הבנה כי מקורו מעגל השכול – בכיבוש ובסכסוך המדמם. ליברמן, שעסוק מבוקר עד ערב בהסתה ובחרחורי מלחמה, מפחד מאירועים ששמים במרכז שלום ופיוס במקום שנאה וגזענות. הוא לקח לעצמו תפקיד של צנזור פוליטי כשמנסה בכל הכוח לבטל אירוע חשוב, החותר להפוך את הכאב לתקווה משותפת. לא ייתכן כי שיקולים פוליטיים ינחו את שר הביטחון בקבלת החלטות בנושאים 'ביטחוניים', וכי הוא ישתמש בכוחו כדי למנוע מפעילים חברתיים וממשפחות שכולות לציין את האבל שלהם במחויבות לפיוס ולשלום".

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת)  "האיסור של ליברמן על כניסת הפלסטינים היה מהלך פוליטי כוחני, וניסיון לסתום פיות של משפחות שכולות שמבקשות להפוך את האבל שלהן לנקודת מוצא לפיוס ולפריצת מעגל הדמים. בדיוק מכך מפחדים ליברמן ודומיו. גם אני אשתתף בטקס, כבכל שנה, ואני קורא לכולםן להגיע לאירוע המרגש והמיוחד הזה"

 

האירוע בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/205237280074508/?ti=cl