מפגש ראשון של היוזמה למאבק בניצול השוכרים ולקידום הדיור הציבורי בי-ם

מפגש מקוון ראשון של היוזמה החדשה למאבק בניצול השוכרים ולקידום הדיור הציבורי בירושלים יתקיים ביום חמישי הקרוב, 11 בפברואר, בשעה 19:00. בהזמנה נאמר, תחת הכותרת "דיירי ירושלים התאחדו!": "הגיע הזמן להתעורר ולהבין שללא שינוי לעולם לא נזכה לדירה משלנו. הדיור הפרטי משרת את ההון על חשבון הדיירים, ולא מאפשר לדורות העתיד להתפתח ולחיות בכבוד". לדברי הפעילים "הפתרון היחיד הוא דיור ציבורי לכל דורש, שקיפות ודמוקרטיה בתכנון העירוני".

אחד הפעילים מסר "בסוף חודש דצמבר קיימנו פגישת עיון בנתונים. במהלך הפגישה בחנו פרסומים של הלמ"ס על אודות רמת שביעות הרצון הממוצעת בעיר. גילינו שבכל הנושאים הקשורים בדיור, ממוקמת ירושלים מתחת לממוצע הארצי. בנוסף מצאנו ששכר הדירה ומחיר הדירות הממוצעים בעיר גבוהים מהממוצע הארצי, והארנונה בה (המחושבת היסטורית כמס רכוש שמשלמים בעיקר חסרי הרכוש) היא הגבוהה ביותר בארץ".

הפעילים אף פרסמו תכנית דיור סוציאליסטית המבוססת על מצע חד"ש. התוכנית מציעה שלושה שלבים במעבר לדיור ציבורי לכל: שלב מיידי של תיקון נזקי משבר הקורונה; שלב ביניים בו תופץ התוכנית לדיור חברתי; ושלב שלישי של מתן הזדמנות לדיור ציבורי לכולם ושל תכנון דמוקרטי של הבנייה העירונית. בשבועות האחרונים מתקדמת חד"ש בירושלים ההפצה של תוכנית הקבוצה ברשתות החברתיות תחת הכותרת: "הגיע הזמן להבין – ללא שינוי לעולם לא נזכה בדירה משלנו".

 

המפגש המקוון בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/4511575025539284

 

עוד בנושא:

מתארגנים בירושלים: יוזמה חדשה למאבק בניצול השוכרים ולקידום הדיור הציבורי