'מפגש מחאה' יהודי-ערבי מול ההתנחלות החדשה ברחוב תג'ר ביפו

"מפגש מחאה" נערך אמש (שני) ברחוב ציונה תג'ר 15 ביפו. בכוונת הוועד הפועל בשכונה לקיים "מפגשי מחאה" בכל יום שני בשעה 19:00 נגד ההתנחלות הדתיתלאומנית שהוקמה באחרונה במקום. בהזמנה לאירוע, בו לקחו עשרות מתושבי הרחוב, נכתב "אנו ועד קהילתי חברתי של תושבים ערבים ויהודים משכונת ציונה תג'ר בפרט ומיפו בכלל. ועד שהוקם כצורך לתת מענה ציבורי הולם להתנגדות על הקמת האכסניה של ישיבת 'שירת משה' ברחוב ציונה תג'ר, בלב שכונת מגורים".

2016-08-23_190006

"מפגש מחאה" ערבייהודי ברחוב תג'ר ביפו (צילום: ועד התושבים)


על פי המידע שבידי התושבים מבנה מגורים נרכש מלפני כ-4 שנים עלידי תושבת חוץ מארגנטינה במטרה אחת ויחידה, לתרום אותו לעמותת ישיבת "שירת משה" יפו ולהשתמש בו כאכסניה לעשרות רבות של בחורי הישיבה. ישיבת "שירת משה", בראשות הרב אליהו מאלי, הינה שלוחה של ישיבת " עטרת כוהנים " בעיר העתיקה בירושלים לדברי השכנים "מדובר בגורם קיצוני שהחל להתנחל ביפו בשנת 2008, בהמשך להחלטה אסטרטגית של מנהיגי ורבני המתנחלים להעביר את זירת הפעילות למרכז הארץ ולהתיישב בערים מעורבות של יהודים וערבים ואחד מן המטרות שלהם הוא לפלג ולבדל בין בני אדם, בין ערבים ליהודים".

בשלב הראשון, בשנת 2008 הוקמה ישיבה בתוככי שכונת עג'מי ובשלב זה, אכלוס מבנה מגורים בלב שכונה שקטה אשר החלה לשמש כאכסניה לבחורי הישיבה. "לצערנו, הישיבה ביפו אינה מכבדת את יפו ומקומה לא כאן. הם לא באו בכדי להצטרף ולהתערבב עם הקהילה, בשביל לחיות ולשגשג ביחד. הם נמצאים פה בשביל מטרה ברורה ואנו רק האמצעי להגשמה זו. המטרה העילאית שלהם הנה התבדלות ודחיקת האוכלוסייה הערבית החוצה מיפו. לא ניתן לפגוע בקהילה שלנו, ערבים ויהודים אומרים עד כאן! לא ניתן יד לגורם שכל מטרתו הנו לפורר, לפגוע במרקם החיים הייחודי של הקהילה שלנו. קהילה משותפת של ערבים ויהודים החיים ביחד. לא פחות חשוב, במשך ארבע השנים האחרונות, מיום הרכישה, נערכו במקום שיפוצים מאסיביים ללא היתרים כנדרש בחוק, ובהפרה בוטה של צווי הפסקת עבודה. מדובר במבנה למגורים בלבד, מבנה לשימור מחמיר", נמסר.

לדברי תושבי השכונה הם לא היו מודעים למהלך מאחר והבעלים החדשים והאחראים על הנכס והשיפוץ , דאגו להסתיר את הכוונות האמיתיות, בכדי לא לעורר התנגדויות. רחוב ציונה תג'ר שהנו רחוב ללא מוצא. "לנו, התושבים לא הייתה אפשרות להתנגד למהלך, מאחר והעירייה כשלה ולא ביצעה את תפקידה כנדרש בחוק. העירייה לא ביצעה הליך תקני לשינוי ייעוד מבנה לרבות תהליך הכרחי הקבוע בחוק בוועדה המקומית. אנו פועלים במישור המשפטי והציבורי בכדי להחזיר את שלטון החוק ליפו. כשם שהעירייה יודעת לפעול מול כל תושב נורמטיבי , אנו דורשים מהעירייה לאכוף את החוק כנדרש במקרה זה. זהו מצב בלתי נסבל שבעל אינטרס עם כוח ומשאבים בלתי נדלים מצפצף על החוק והעירייה אינה מבצעת את תפקידה כנדרש", הדגישו.

ועד התושבים:

https://www.facebook.com/ziona.tager